Tehnoloģiskā pārslodze – padziļināta iedziļināšanās jaunā BMW G70 7. sērijas 7. sērijas tehnoloģijās

7. sērijas BMW tikko pārgāja no gramofona uz Sonos bezvadu telpisko skaņu. Lai gan iepriekšējās paaudzes G11 7. sērijas 7. sērijas automobilis bija patīkams, tas nebija gluži tehnoloģiju spēkrats. Tā bija laba, un tai bija mazais planšetdatora ekrāns aizmugurējā viduskonsolē, lai kontrolētu klimatu, taču šis jaunais BMW G70 7. sērijas automobilis ir par desmit soļiem uz priekšu. Tas ir kosmosa kuģītis salīdzinājumā ar Vilbera Raita lidojošo mašīnu. Tāpēc iedziļināsimies šajā jaunajā 7. sērijā un visās tās jaunajās tehnoloģijās, lai saprastu, cik liels lēciens ir veikts kopš G11 modeļa.

3. autonomijas līmenis

Vispirms sāksim ar smagajiem darbiem. Jaunais 7. sērijas BMW G70 ir pirmais automobilis ASV tirgū, kas aprīkots ar 3. līmeņa autonomās braukšanas aprīkojumu. Šim apgalvojumam ir zvaigznīte, jo 3. līmenis vēl nav legāls ASV, tāpēc 7. sērija faktiski nevar izmantot jauno aparatūru, kas tai ir, bet tai tā patiešām ir. Galvenais aparatūras komponents, kas 7. sērijas automobilim nodrošina 3. līmeņa tehnoloģiju, ir Innoviz LiDAR sistēma.

bmw i7 test drive 29 830x553

Šī jaunā Innoviz LiDAR sistēma ir īpaši kompakta un iebūvēta jauno 7. sērijas un i7 modeļu ledviņu režģī, pilnībā slēpjot to no acīm. Šī LiDAR ierīce kopā ar virkni citu sensoru un kameru palīdz nodrošināt G70 7er ar vismodernāko 3. līmeņa tehnoloģiju tirgū.

Kas ir 3. līmeņa autonomija? Mēs par to rakstījām šeit, ja vēlaties lasīt sīkāk, bet būtībā tā ir spēja automašīnai noteiktos apstākļos vadīt sevi pilnībā bez vadītāja iejaukšanās. Šajā gadījumā BMW 3. līmeņa pašbraucošā sistēma tiks ierobežota līdz automaģistrāles izmantošanai mērenā satiksmē, braucot ar ātrumu līdz 60 km/h (37 mph). Ja dzīvojat Ķīnā, Vācijā vai citos Eiropas tirgos, 3. līmeņa sistēma drīz kļūs legāla. Ja esat amerikāņu klients, jūsu 7. sērijas vai i7 automašīna tehniski būs spējīga pati braukt pa šoseju, ievērojot atbilstošos ātruma parametrus, taču jums to nebūs atļauts darīt.

Elektrifikācija ir jaunā melnā krāsa

bmw i7 xdrive60 23 830x553

Elektrifikācija ir aktuāla šobrīd, kad automobiļu rūpniecība ne tik lēni virzās nākotnē. Tas nozīmē, ka gandrīz visi 7. sērijas modeļi ir tā vai citādi elektrificēti. Pat salīdzinoši sākumlīmeņa modeļi – BMW 735i un 740i – izmanto 48 voltu vieglo hibrīddzinējus. Lai gan tas nenozīmē, ka tie var darbināt sevi ar elektrību (patiesībā var, bet var rāpties ātrāk), tas nozīmē, ka to astoņu pakāpju transmisijās ir iebūvēti elektromotori, kas palīdz dzinējam. Tas nodrošina labāku efektivitāti, labāku dzinēja reakciju, mazāku turbo aizkavēšanos, vienmērīgāku automātisko iedarbināšanu/izslēgšanu un ātrāku iesildīšanos.

Galvenais dzinējs – BMW jaunais S68 dzinējs no 760i, kuru mēs arī padziļināti izpētījām, – visos modeļos, kuros tas tiek izmantots, ir 48 voltu vieglais hibrīda dzinējs. Tas vispār nevar darbināt sevi tikai ar elektrisko enerģiju, taču tas nav galvenais. Tā vietā, līdzīgi kā B58 dzinēja automobiļos, vieglais hibrīds ir paredzēts tikai efektivitātes palielināšanai un dzinēja darbības izlīdzināšanai.

BMW M760e plug-in hibrīddzinējs ir nedaudz uzlabojies. Tas būs pilnīgs plug-in hibrīddzinējs ar pietiekami lielu akumulatoru paketi, lai nodrošinātu 52 jūdzes tīri elektrisku braukšanu. Interesanti, ka, neraugoties uz to, ka nosaukumā ir arī “60”, M760e nav 760i S68 V8 motora. Tā vietā tas izmanto B58 dzinēja versiju, kas apvienota ar elektromotoru, lai sasniegtu 563 zirgspēkus un 590 ZS. Tātad, kamēr sešcilindru dzinēji izmanto elektrifikāciju efektivitātes nodrošināšanai, M760e to izmanto jaudas nodrošināšanai.

Tomēr BMW i7 to izmanto abos gadījumos. Tā vietā, lai savienotu elektromotorus ar gāzes dzinēju, BMW i7 pilnībā atsakās no gāzes dzinējiem. Tā vietā tas izmanto tikai divus elektromotorus, pa vienam pie katras ass, kas tiek baroti ar 101,7 kWh akumulatoru bateriju, lai radītu 536 zirgspēkus un 549 ZS griezes momentu.

Labākais BMW interjers

Lai cik jauki ir vairums BMW automobiļu interjeru – ar izcilu kvalitāti, parasti lielisku ergonomiku un stabilām tehnoloģijām; jaunie 7. sērijas modeļi ir daudz greznāki un tehnoloģiski modernāki nekā jebkad iepriekš.

Priekšējos pasažierus sagaida, visticamāk, visskaistākais BMW salons no visiem. Aparātu panelis ir skaists, un tam ir masīva spīdoša, aizmugurē izgaismota, kristālam līdzīga apdare, kas izklausās muļķīgi, bet izskatās lieliski. Autovadītājs var mainīt apdares krāsu, bet tā mainās arī atkarībā no noteiktām darbībām, piemēram, telefona zvaniem vai kad pasažieris izsauc personīgo mākslīgā intelekta asistentu. Protams, 7. sērijas modelim ir arī BMW iDrive 8, ko papildina jaunais digitālo mērierīču ekrāns, kas ir ievērojami uzlabots salīdzinājumā ar iDrive 7. sistēmu.

Tomēr tā ir aizmugurējā sēdvieta, kas patiešām pārsteidz. Uz katrām aizmugurējām durvīm, tieši pie roku balsta, aizmugurējie pasažieri atradīs nelielu skārienekrānu, kas kontrolē visu, kas saistīts ar viņu salona zonu. Viņi var mainīt klimatu, apkārtējo apgaismojumu, regulēt saulessargus, darbināt jumta logu un pat pielāgot kinozāles ekrānu.

Vai es jau minēju, ka tam ir papildu 31″ 8k kinozāles ekrāns, kas nolaižams no automašīnas pārseguma, lai aizmugurējo sēdekļu pasažieri varētu skatīties. Tajā ir iebūvēts Amazon Fire TV, kas ļauj pasažieriem skatīties jebkāda veida straumēšanas saturu, kādu vien var iedomāties, izmantojot automašīnas 5G datu savienojumu. Tā kā šī funkcija ir balstīta uz Fire TV, jūsu mājas Amazon Fire TV lietotnes dati tiek pārsūtīti uz automobili, tāpēc, ja skatāties filmu mājās, jebkurā brīdī to pārtraucat un iekāpjat automašīnā, filma atsāksies no tās pašas vietas i7 aizmugurē.

Lai klausītos minēto teātra ekrānu, pasažieri var izmantot pilnīgi jaunu papildaprīkojumā pieejamo Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound sistēmu ar 36 skaļruņiem un 1965 vatu jaudu, kas aprīkota ar 4D audio tehnoloģiju, kurā izmantoti priekšējo un aizmugurējo sēdekļu balstos esošie skaļruņi. Ja neizvēlaties šo opciju, jūs joprojām saņemsiet Bowers & Wilkins sistēmu kā standarta aprīkojumu, taču tā ir 18 skaļruņi un 655 vati. Vai arī aizmugurējie pasažieri var izmantot Bluetooth austiņas, lai klausītos, ja vēlas to darīt privāti.

Lai vēl labāk izmantotu 5G datu savienojumu, BMW 7. sērijas BMW var pievienot savam T-Mobile bezvadu datu plānam, tādējādi faktiski padarot to par ierīci, kas ir iekļauta jūsu mobilo sakaru plānā. Ja tas ir izdarīts, jums nav nepieciešams tālrunis, jūs varat izmantot 7. sēriju, lai veiktu zvanus vai sūtītu īsziņas. Žurnālisti bieži izsmej mūsdienu automobiļus par to, ka tie kļūst par viedtālruņiem uz riteņiem, taču 7. sērija to uztvēra burtiski.

Ņemot piemēru no Rolls-Royce, BMW jaunajiem 7. sērijas un i7 modeļiem ir piešķīris automātiskas durvju atvēršanas/aizvēršanas funkciju. Lai iekāptu jebkurā no šīm automašīnām, jūs vienkārši nospiežat pogu uz ārējā durvju roktura, un tās automātiski atvērsies – gluži kā Rolls. Kad būsiet iekšā, nospiediet vēl vienu pogu, un durvis aizvērsies. Šāda pieeja ir paredzēta visām četrām durvīm, tādējādi visiem pasažieriem ir savi personīgie durvju kalpotāji. Jauki.

Techno-Fest 7 sērija

Amelie Mesecke foto

Ja to visu saskaita kopā, jaunā 7. sērija liek iepriekšējās paaudzes automobilim justies kā dinozaurim. Viss, sākot no būtiskām mehāniskām tehnoloģijām, piemēram, hibrīda/elektriskie spēka agregāti un 3. līmeņa autonomija, līdz pat luksusa tehnoloģijām, piemēram, teātra ekrāns un automātiskās durvis, kopā veido jauno 7. sērijas automobili par visu laiku modernāko un greznāko BMW produktu.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru