Pagājušajā nedēļā BMW Group ar prieku paziņoja, ka 2021. gads ir bijis rekordliels – pasaulē pārdoti 2 521 525 automobiļi. Galvenajam zīmolam izdevās apsteigt Mercedes un Audi, ieņemot pirmo vietu uz grezno automobiļu segmenta goda pjedestāla. Kā kompānijai kopumā pagājušajā gadā veicās Eiropā? Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) rīcībā ir sīkāka informācija par vieglo automobiļu reģistrāciju.
Ieskaitot MINI, BMW Group apjoms 2021. gadā pieauga par 1,3%, sasniedzot 858 762 vienības. Tas spēja apsteigt Daimler (Mercedes un Smart) un tā 678 574 pārdotos automobiļus jeb par 11% mazāk nekā gadu iepriekš. Audi reģistrēto automobiļu skaits aizvadītajos 12 mēnešos samazinājās par 0,5 % līdz 597 428 automobiļiem. Volvo pieprasījums palielinājās par 1,1 % līdz 289 301 transportlīdzeklim.
Kopumā BMW Group ierindojās piektajā vietā, atpaliekot no Volkswagen Group (2 944 117) un Stellantis (2 378 979). Priekšā bija arī Renault Group (1 093 539) un Hyundai Group (1 018 563).
Ja mēs salīdzinātu atsevišķus automobiļu ražotājus, nevis veselus uzņēmumus, BMW pagājušajā gadā bija ceturtajā vietā ar 682 895 reģistrētajiem automobiļiem. Arī šoreiz tam izdevās apsteigt Mercedes (642 948). Tā bija vislabāk pārdotā luksusa marka, jo pirmās četras vietas bija piešķirtas parastajiem autoražotājiem. Uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa Volkswagen ar 1 274 137 vienībām, kam sekoja Peugeot (724 383) un Toyota (712 574).
Šie skaitļi atspoguļo reģistrāciju skaitu Eiropas Savienībā (ES), Apvienotajā Karalistē (AK) un Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīs: Islande, Lihtenšteina, Norvēģija un Šveice. Citiem vārdiem sakot, tas nav viss Vecais kontinents. ACEA analizētajos reģionos BMW tirgus daļa pieauga par 0,2 % līdz 5,8 %, savukārt MINI tirgus daļa palielinājās par 0,1 % līdz 1,5 %.
ACEA norāda, ka kopējais jaunu automobiļu pārdošanas apjoms ES samazinājās par 2,4 % līdz 9,7 miljoniem vienību, galvenokārt mikroshēmu trūkuma dēļ. Pusvadītāju trūkums radīja sastrēgumus automobiļu ražošanā, un šī problēma, visticamāk, drīzumā neatrisināsies. Salīdzinājumā ar 2019. gadu, pirms koronavīrusa pandēmijas, 2021. gada pārdošanas rādītāji bija par 3,3 miljoniem vienību mazāki.
2022. gads BMW ir saspringts ar vairākiem jauniem modeļiem, tostarp atjaunināto 3. sēriju un nākamās paaudzes 7. sēriju kopā ar tās elektrisko i7 radinieku. Šogad mēs redzēsim arī virkni veiktspējas modeļu M nodaļas 50 gadu jubilejas ietvaros, tostarp M3 Touring un M4 CSL.