2021. gadā BMW bija otrais visvairāk meklētais automobiļu zīmols vietnē Google.

2021. gadā tika pārdoti vairāk nekā 2,2 miljoni automobiļu, tādējādi BMW zīmola pamatmarka piedzīvoja rekordlielu gadu, atgūstot pārdošanas apjoma līderpozīciju pēc Mercedes piecu gadu dominances. Vācu luksusa automobiļu zīmola popularitāte atspoguļojas jaunā pētījumā, ko veica Compare The Market, lai noteiktu pēdējo 12 mēnešu laikā visvairāk meklēto automobiļu ražotāju. Gada laikā, kad jaunu automobiļu pārdošanu ievērojami ietekmēja mikročipu trūkums un mazākā mērā koronavīrusa pandēmija, Toyota otro gadu pēc kārtas ieņēma pirmo vietu reitingā. Pamatojoties uz Google Trends datiem, kas apkopoti no 154 valstīm, gandrīz trešdaļā meklēšanu pagājušajā gadā bija vārds “Toyota”, jo aptuveni 31 % meklēšanas gadījumu tika meklēts Japānas mainstream automobiļu zīmols.

Tas bija visbiežāk meklētais automobiļu ražotājs 47 no 154 analizētajām valstīm, tomēr tā popularitāte samazinājās salīdzinājumā ar 34,8 %, kas tika sasniegti 2020. gadā. Neraugoties uz kritumu, Toyota joprojām ievērojami apsteidza BMW, kam jau otro gadu pēc kārtas nācās samierināties ar 2. vietu uz goda pjedestāla. Ir vērts pieminēt, ka bavārijas zīmols bija 1. vietā 2019. gadā un 2. vietā gadu iepriekš.

2022 Mercedes SL BMW M8 Cabrio F91 Bild Vergleich 04 1024x1024 1 830x830

Mercedes atkal ierindojās trešajā vietā, taču tas samazināja atpalicību, kļūstot populārāks dažās valstīs, kur iepriekšējos gados Toyota un BMW bija vairāk pieprasīti. Neskatoties uz to, Compare The Market norāda, ka pēdējo četru gadu laikā BMW vidēji ieņem vispieprasītākās automobiļu markas titulu vairāk valstīs nekā jebkurš cits konkurents. Galvenais iemesls izriet no tā 2019. gada rezultātiem, kad tas bija pirmais numurs 118 analizētajās valstīs.

Pirmo reizi apkopotajos Google Trends datos ir iekļauts Tesla, un tie liecina, ka tas bija visbiežāk meklētais zīmols Ķīnā, Izraēlā, Honkongā, Honkongā, Singapūrā un Makao. Tas bija arī otrais vai trešais visvairāk meklētais automobiļu ražotājs tādās valstīs kā ASV, Norvēģija, Somija, Austrija, Austrija un Dienvidkoreja.

Audi pakāpās no 6th līdz 4th pozīciju, vairāk nekā divkāršojot to valstu skaitu, kurās tas bija meklēšanas reitings Nr. 1. Diezgan pārsteidzoši, ka Volkswagen un Alfa Romeo pagājušajā gadā nevienā valstī nebija meklēšanas rezultātu augšgalā. Ar pilnu analīzi varat iepazīties zemāk esošajā avota saitē.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru