Skaitļi ir pieejami, un tie izskatās izcili. Gada sākumā BMW pārdošanas direktors paziņoja, ka 2021. gadā zīmola galvenais zīmols spēs pārdot vairāk nekā 2,2 miljonus automobiļu, un tagad mums ir precīzs skaitlis – 2 213 795 vienības. Tas ir par 9,1 % vairāk nekā gadu iepriekš un apstiprina BMW kā līdera statusu luksusa automobiļu segmentā. Šajā intervālā Mercedes (kopā ar Smart) pārdeva 2 093 476 vienības, savukārt Audi piegādāja 1 680 512 automobiļus.
BMW līdz šim augstākie pārdošanas rādītāji nebūtu bijuši iespējami bez milzīga elektromobiļu pārdošanas apjoma pieauguma. Pieprasījums pēc bezizmešu transportlīdzekļiem pieauga par 133,2 procentiem, sasniedzot 103 855 tīri elektriskos automobiļus, un mēs jau zinām, ka 2022. gada mērķis ir pārsniegt 200 000 pārdoto vienību. Šķiet, ka tas ir izpildāms, jo bābieši paplašinās savu darbaspēku, lai palielinātu i4 un iX ražošanu un tādējādi novērstu pieaugošo pasūtījumu apjomu.
M nodaļai arī bija svarīga loma nepieredzētajā BMW pamatmarķējuma pārdošanas apjoma pieaugumā 2021. gadā, pateicoties 13,4 % lēcienam līdz 163 542 veiktspējas automobiļiem. Protams, jaunākās M3 un M4 bija diezgan populāras, tāpat kā X5 M un X6 M. Turklāt arī M Performance automobiļi, piemēram, M440i, X3 M40i un X7 M50i, bija karsta prece.
Citviet MINI 2021. gadā klientiem piegādāja par 3,3% vairāk automobiļu, sasniedzot kopējo skaitu 302 144 vienības. Aptuveni 17% no tiem bija hibrīdi vai elektromobiļi. Runājot par tiem, Cooper S E pagājušajā gadā atrada 34 851 jaunu mājvietu, sasniedzot milzīgu 98,2% pieaugumu.
Arī Gudvudā bāzētais Rolls-Royce ultra-luxury zīmols piedzīvoja savu visu laiku labāko gadu, pārdodot 5586 automobiļus jeb par 48,7% vairāk nekā 2020. gadā.
2021. gadā BMW Motorrad pārdeva ne mazāk kā 194 261 vienību, kas ir ievērojams pieaugums par 14,8%.
2021. gada 4. ceturksnis | Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu % | YTD
2021. gada decembris |
Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu % | |
BMW Group Automotive | 589,301 | -14.2% | 2,521,525 | 8.4% |
BMW | 510,727 | -15.1% | 2,213,795 | 9.1% |
– BMW M GmbH | 40,540 | -7.0% | 163,542 | 13.4% |
MINI | 77,306 | -8.5% | 302,144 | 3.3% |
BMW Group elektrificēts* | 96,741 | 26.9% | 328,316 | 70.4% |
Rolls-Royce | 1,268 | 14.8% | 5,586 | 48.7% |
BMW motocikls | 37,652 | -5.1% | 194,261 | 14.8% |
*BEV un PHEV
BMW & MINI pārdošanas apjomi reģionos/tirgos
2021. gada 4. ceturksnis | Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu % | YTD
2021. gada decembris |
Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu % | |
Eiropa | 223,167 | -15.8% | 948,087 | 3.9% |
|
62,745 | -26.4% | 267,917 | -6.8% |
Asia | 232,222 | 1,065,141 | 8.2% | |
|
176,600 | -18.9% | 846,237 | 8.9% |
Americas | 120,838 | -5.2% | 450,062 | 18.9% |
|
100,891 | -6.0% | 366,574 | 19.5% |
* provizoriskie reģistrācijas dati