2023. gada BMW i7 netieši norāda gandrīz 400 jūdžu WLTP diapazonu

Vakar BMW izprovocēja i7, parādot pilna izmēra luksusa sedanu akustiskajos testos. Lai gan galvenā tēma bija detalizēti aprakstīt, kā inženieri panāca, ka 7. sērijas elektriskajam automobilim ir kluss iekšpusē, netieši tika atklāta vēl kāda interesanta detaļa. Tāpat kā visiem autoražotājiem, kas pārdod automobiļus Eiropā, arī vācu premium zīmolam bija jāiekļauj informācija par kombinēto enerģijas patēriņu.

Līdz ar to BMW i7 WLTP diapazons, iespējams, ir paslēpts acīm redzamā vietā. Ar kombinēto enerģijas patēriņu 22,5 – 19,5 kWh / 100 km un ar nosacījumu, ka tas saņems iX 105,2 kWh akumulatoru, mēs varam (aptuveni) atskaitīt tā diapazonu. Elektriskā SUV ar xDrive50 specifikāciju ir nedaudz lielāks kombinētais enerģijas patēriņš – 23,0-19,8 kWh / 100 km.

Briti no izdevuma Auto Express veica aprēķinus un ieguva aptuveni 400 jūdžu (644 kilometru) nobraukuma rādītāju. Viņu aplēses balstās uz iX xDrive50 380 jūdžu (611 km) rādītāju Eiropas optimistiskajā WLTP ciklā. Papildu 20 jūdzes (aptuveni 32 km) šķiet ticamas, jo i7 būs gludāka virsbūve. Iespējams, ka tas būs arī nedaudz vieglāks, jo sedani parasti sver mazāk nekā SUV.

bmw i7 acoustics 13 830x553

Ņemiet vērā, ka mēs runājam tikai par WLTP, jo iX xDrive50 EPA vērtējums ir ievērojami zemāks. Ar standarta 20 collu riteņu diskiem tas nobrauc 324 jūdzes (521 kilometru). Pārsēžoties uz 21 collas riteņu komplektu, jūs zaudējat 18 jūdzes – 305 jūdzes (491 km). Ja izvēlas lielākos 22 collu sakausējumus, tad, pateicoties aerodinamiskajai un vieglajai konstrukcijai, maksimālais nobraukums ir 315 jūdzes (507 km).

Tāpat kā SUV gadījumā, sagaidāms, ka BMW pārdos i7 vairākās konfigurācijās līdzās 7. sērijas modelim ar iekšdedzes dzinēju. Spēcīgākais BMW i7 M70, kas atkārtos iX M60, visticamāk, atradīsies klāsta augšgalā, savukārt 760i ar jauno benzīna V8 varētu būt jaudīgākais ICE modelis. Būs arī jauni dīzeļdzinēji un plug-in hibrīddzinēji, kas iepriecinās ikvienu. Nu, varbūt ne visiem, jo V12 neatgriezīsies…

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru