2023 Mercedes-AMG EQE 53 sacentīsies ar elektrisko BMW i5

Kad 2023. gada vasarā tirgū parādīsies BMW i5 M50, daži no konkurentiem jau būs piedāvājuši elektrisko modeli. Mercedes-AMG EQE 43 un tā jaudīgākais brālis EQE 53, visticamāk, būs vieni no svarīgākajiem pretiniekiem šajā segmentā. Pēc pagājušā gada AMG EQS 53, Mercedes veiktspējas nodaļa piešķir “go-faster” režīmu arī mazākam sedanam.

Nelieli dizaina uzlabojumi salīdzinājumā ar benzīna modeļiem

Arī tam ir diskrēti stila uzlabojumi salīdzinājumā ar Benz versiju, tostarp moderna Panamericana režģa ieviešana, kas ir mājiens AMG automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem. Protams, šīs vertikālās līstes pirmo reizi tika parādītas jau pagājušā gadsimta 50. gados uz 300 SL (W194) sacīkšu automobiļa. AMG EQE 53 neizskatās ievērojami agresīvāks par pagājušajā gadā prezentēto standarta Mercedes-Benz EQE 350.

Papildus radiatora režģim tam ir arī bagāžnieka vāka spoileris un nedaudz pārveidoti bamperi ar nedaudz sportiskāku dizainu. Tas ir aprīkots arī ar īpaši izgatavotiem 20 vai 21 collas riteņu diskiem, un abiem ir aerodinamisks dizains. Tā kā tas ir karstākā versija, tā tiek piedāvāta ar keramiskajām bremzēm, kas nodrošina labāku bremzēšanas jaudu, ja izvēlaties lielākus sakausējumus.

Bagātīgs interjera dizains

Iekšpusē būtiskākais uzlabojums ir AMG priekšējie sēdekļi ar lielāku sānu atbalstu un unikālu polsterējumu ar kontrastējošām sarkanām šuvēm. EQE 53 tiks piedāvāts arī ar Nappa ādu kā alternatīvu standarta MB-Tex apdarei ar mikrošķiedru. Šiem izsmalcinātajiem sēdekļiem ir AMG logotips uz galvas balstiem un AMG emblēmas uz atzveltnēm.

Lai nošķirtu to no Benz versijas, AMG aprīko karstāko EQE ar sporta pedāļiem un ar Nappa ādu apvilktu stūres ratu ar plakanu apakšējo daļu. Autovadītājs var pārslēgties starp vairākiem rekuperācijas līmeņiem, izmantojot aizmugurē uzstādītos pārslēgšanas slotiņus. Uzlabojumus papildina AMG zīmola grīdas paklājiņi un izgaismotas durvju sliekšņi.

1 000 Nm griezes moments

Atšķirībā no EQE 350 ar vienu elektromotoru, kas darbina aizmugurējo tiltu, AMG EQE 53 ir pievienots priekšējais elektromotors, lai veiktspējas elektriskajam sedanam nodrošinātu visu riteņu piedziņu. Divu motoru konfigurācija nodrošina 617 zirgspēku jaudu un 701 mārciņas pēdu (950 ņūtonmetru) griezes momentu. Pēc izvēles pieejama AMG Dynamic Plus pakete šos rādītājus palielina līdz 677 ZS un 738 ZS (1000 Nm).

Tas arī par divām sekundes desmitdaļām samazina ātrumu no 0 līdz 60 mph – līdz 3,2 sekundēm. Turklāt AMG EQE 53 ar AMG Dynamic Plus paketi ir lielāks maksimālais ātrums – 149 mph (240 km/h) salīdzinājumā ar 137 mph (220 km/h). Paturiet prātā, ka pilna jauda ir pieejama tikai tad, ja automašīna ir ieslēgtā Race Start režīmā ar ieslēgtu palielināšanas funkciju. Bez tās jauda samazinās līdz 617 ZS, kas ir tikpat daudz, cik pieejams Sport modelim.

Pārslēdzoties uz sporta režīmu, kopējā jauda samazinās līdz 555 ZS, savukārt komforta režīmā vadītāja rīcībā ir 493 ZS. Ieslēdzot Slippery režīmu, spēka agregāts būs tikai 308 ZS.

Tas izmanto tādu pašu akumulatoru kā standarta modelis, proti, litija jonu akumulatoru, kura izmantojamās enerģijas ietilpība ir 90,6 kWh. Ja akumulatoru uzlādē ar 170 kW jaudu, WLTP testa (WLTP) diapazons sasniedz 112 jūdzes (180 kilometrus) tikai 15 minūtēs. Jāpiebilst, ka iepriekš minētie paātrinājuma rādītāji ir pieejami tikai tad, ja akumulatora uzlādes līmenis ir vismaz 70%. Ja akumulators ir pilnībā uzlādēts, Mercedes lēš, ka sportiskais elektriskais sedans WLTP ciklā varēs nobraukt līdz 322 jūdzēm (518 kilometriem), pirms tam iztukšojot sulu.

Papildu ievērības cienīgas iezīmes ir arī aizmugurējo riteņu stūres mehānisma ieviešana un pneimatiskā balstiekārta, kas atvasināta no lielākā EQS. No Mercedes flagmaņa pārņemts arī Hyperscreen – papildaprīkojuma informācijas un izklaides sistēma ar milzīgu skārienekrānu un vēl vienu displeju tikai priekšējam pasažierim.

2023. gada Mercedes-AMG EQE 53 pārdošana Eiropā sāksies vēl šogad, un tikai pēc tam tas nonāks ASV.

[Foto: Mercedes-Benz]

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru