Alfa Romeo vadītājs vēlas visos tirgos panākt BMW cenu līmeni

Alfa Romeo atjaunināšanās sākās 2015. gadā ar Giulia, kam gadu vēlāk sekoja Stelvio. Tomēr uz 1 miljardu ASV dolāru vērtās Giorgio platformas balstītais sedans un SUV pilnībā neattaisnoja mātesuzņēmuma Stellantis cerības. Autobūves konglomerāts uzskata, ka trešā reize ar nesen atklāto Tonale ir veiksmīga.

Šis kompaktais krosovers iezīmē Alfa Romeo elektrifikācijas plānu, jo Tonale ir tās pirmais PHEV. Pēc tam 2024. gadā sekos subkompakts SUV, kas būs pirmais tīri elektriskais modelis, un būs pieejami arī benzīna spēka agregāti. Plānots, ka 2025. gadā parādīsies tikai elektrisks transportlīdzeklis, bet 2027. gadā iekšdedzes dzinējs tiks pilnībā izņemts no aprites.

Alfa Romeo ne tikai paplašina savu portfolio un pievēršas elektrifikācijai, bet arī seko BMW. Konkrēti, izpilddirektors Žans Filips Imparato (Jean-Philippe Imparato) vēlas būt līdzvērtīgs vācu zīmolam cenu ziņā. Sarunā ar Automotive News Europe: “mūsu cenu etalons ir BMW visos reģionos”. Viņš uzskata, ka cenu stratēģija ir veids, kā uzlabot automobiļu ražotāja tēlu. Tā vietā, lai tiektos pēc apjoma, Alfa vēlas pārdot dārgus automobiļus, kas rada lielāku peļņu.

Peļņas maržas ir svarīgākas nekā apjoms

Imparato apgalvo, ka Stellantis vadītājs Karloss Tavaress “pat nerunā par tirgus daļu”, kad runa ir par Alfa Romeo. Tā vietā prioritātes ir “kvalitāte, peļņa uz vienu vienību un cenu noteikšanas spēja”. Viņiem ir daudz ko panākt, jo Alfa pārdod tikai trīs modeļus, kamēr BMW pārdod vairāk nekā 20 modeļus.

Intervijā ar ANE vadītājs bija godīgs, atzīstot, ka pagātnē ir pieļautas kļūdas. Viņš pieminēja pašreģistrētu jaunu automašīnu pārdošanu par pazeminātām cenām, lai uzturētu Cassino rūpnīcas darbību. “Es domāju, ka labākais veids, kā nogalināt zīmolu, ir teikt, ka tas ir saistīts ar rūpnīcu. Mēs to pārtraucām.”

BMW ir apsolījis saglabāt rindu sešcilindru un V8 dzinējus līdz 2030. gadam, bet Alfa Romeo nevar atļauties saglabāt savu 3,0 litru V6 dzinēju ar divām turbīnām pēc 2026. gada. Tuvojas Euro 7 noteikumi, un Imparato atzīst, ka finansējuma trūkuma dēļ ir jāizvēlas elektriskie dzinēji, nevis ICE.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru