Audi uzskata, ka Eiropas autoražotājiem līdz 2040. gadam pilnībā jāatsakās no ICE

BMW un tā konkurents Audi atrodas pretējos pāros, kad runa ir par pakāpenisku iekšdedzes dzinēja izņemšanu no aprites. Pirmais no tiem vēl nav noteicis beigu datumu, bet otrs no tiem atvadīsies no ICE 2033. gadā. Četri gredzeni savu pēdējo ar tradicionālo dzinēju darbināmo automobili laidīs klajā 2025. gadā, bet no 2026. gada visi produkti būs elektromobiļi.

BMW vadītājs Olivers Zipse vairākkārt ir teicis, ka būtu pāragri pārtraukt benzīna dzinēja ražošanu. Viņš uzskata, ka elektromobiļu uzlādes infrastruktūra visā pasaulē tik drīz nebūs gatava, piebilstot, ka elektromobiļi joprojām ir pārāk dārgi. M nodaļa ir apņēmusies saglabāt rindu sešcilindru un V8 dzinējus līdz 2030. gadam, neraugoties uz acīmredzamo samazināšanas tendenci automobiļu nozarē.

Audi vadītājs Markuss Dīsmans (Markus Duesmann) uzskata, ka Eiropas autoražotājiem vajadzētu būt līderiem dekarbonizācijas jomā. “Būsim drosmīgi kā eiropieši un uzņemsimies pilnībā atteikties no fosilā kurināmā no 2040. gada.” Šonedēļ šis paziņojums izskanēja konferencē, kuras laikā viņš uzsvēra: “Mums jāiegulda visa enerģija, lai individuālajai mobilitātei izmantotu akumulatora elektrotransportlīdzekļus”.

Audi vairs nestrādā pie iekšdedzes dzinējiem

Viņa paziņojums nav liels pārsteigums, ņemot vērā, ka Ingolštatē bāzētais luksusa zīmols jau ir pārtraucis iekšdedzes dzinēju izstrādi. Turklāt mātesuzņēmums VW ir apņēmies līdz 2035. gadam izbeigt ICE pārdošanu Vecajā kontinentā. Tad arī Dienvidkorejas markas Hyundai un Kia šajā reģionā atvadīsies no benzīna/dīzeļdzinējiem. Lielākā daļa Eiropā darbojošos tirgus dalībnieku pakāpeniski pārtrauks izmantot ICE daudz ātrāk, pat pirms šīs desmitgades beigām.

Nākamajos gados stāsies spēkā Euro 7, un tas paaugstinās ICE automobiļu cenu. Autoražotāji ir sūdzējušies, ka stingrāku emisiju noteikumu ievērošana sadārdzinās transportlīdzekļus. Citi jau ir atteikušies no dzinēju pielāgošanas, lai tie atbilstu stingrākiem tiesību aktiem. Nozares eksperti uzskata, ka Euro 7 paātrinās pāreju uz elektromobiļiem, samazinot cenu starpību.

Avots: Automotive News Europe

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru