BMW apsver, vai mazajiem ICE automobiļiem vēl ir nākotne: Ziņojums

BMW ir viens no nedaudzajiem autoražotājiem, kas vēl aizstāv iekšdedzes dzinējus. Atsaucoties uz nepietiekami attīstīto elektromobiļu uzlādes infrastruktūru un ievērojamām piemaksām salīdzinājumā ar ICE, uzņēmums apgalvo, ka nozarei nevajadzētu tik drīz atteikties no benzīna/dīzeļdzinēja spēka agregātiem. Tomēr nākamajos gados stāsies spēkā Euro 7 noteikumi, un tas rada lielas tehniskas problēmas.

Saskaņā ar Autocar datiem stingrākie noteikumi liks autoražotājiem Eiropas Savienībā pārdot galvenokārt plug-in hibrīddzinējus. Tomēr UKL platformas, kas ir priekšpiedziņas automobiļu pamatā, akumulatoru izmērs ir ierobežots. Citiem vārdiem sakot, inženieri nevar izmantot pašreizējo arhitektūru, lai uzstādītu daudz lielākus akumulatorus nekā X1 un X2 xDrive25e 8,8 kWh akumulatori.

Iepakojuma ierobežojumi ir vēl lielāki, jo BMW, iespējams, nāksies uzstādīt arī lielāku katalītisko neitralizatoru. Tas, protams, aizņemtu vēl vairāk vietas zem grīdas. Šāds risinājums padarītu ICE automobiļus lielākus un līdz ar to arī dārgākus.

Mazas ICE automašīnas, maza peļņa

Vēl ir jautājums par to, ka automašīnas, kas ražotas no Apvienotās Karalistes, nav populāras ASV. No otras puses, tādi modeļi kā 1. sērijas sedans ir hits Ķīnā, tāpēc atteikšanās no šī tirgus novirzītu pircējus pie citiem zīmoliem.

Šogad, kad tiks atklāts nākamās paaudzes BMW X1, mums vajadzētu redzēt zināmu progresu saistībā ar šo arhitektūru. Tas būs kopīgs ar MINI Countryman. Abiem radīsies EV versijas, taču tikai pirmais tiks pārdots arī kā PHEV.

Autocar nepiekrīt apgalvojumam, ka tādi automobiļi kā 1. sērijas hečbeks nesaglabāsies ilgāk par šo paaudzi, taču mazo premium klases automobiļu nākotne patiešām izskatās drūma. Piemēram, Audi, kas jau ir paziņojis, ka A1 supermini un Q2 mazo krosoveru ražošana tiks pārtraukta, beidzoties to dzīves ciklam. Koronavīrusa pandēmija luksusa zīmoliem ir bijusi sava veida apslēptā svētība. Tie pārdeva mazāk automobiļu, tomēr joprojām gūst nopietnu peļņu, piešķirot prioritāti augstas peļņas transportlīdzekļiem.

Avots: Autocar

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru