Autostāvvietas nekļūst lielākas, tomēr ar katru jaunu paaudzi automašīnas izmērs palielinās. Tā ir ne tikai pēdējo gadu tendence, jo automobiļu ražotāji jau vairākus gadu desmitus ir piedāvājuši apjomīgākus transportlīdzekļus. Piemēram, pašreizējās paaudzes 3. sērijas sedans (G20), kas ir tikpat garš kā 5. sērijas (E34), bet smagāks. To pašu var teikt par jaunākās 2. sērijas (G42) un 3. sērijas kupejas (E92) salīdzinājumu.
Vai šī izaugsme turpināsies bezgalīgi? Šo jautājumu BMW dizaina vadītājam Adrian van Hooydonk uzdeva, runājot ar medijiem Concorso d’Eleganza Villa d’Este izstādē. Viņš sacīja, ka vācu luksusa zīmols cenšas saglabāt izaugsmi kontrolētā līmenī, taču pieminēja, ka tas ir grūts uzdevums arvien stingrāku drošības noteikumu un elektromobiļu ar lielāku darbības rādiusu izplatības dēļ.
Pagaidām visātrākais veids, kā palielināt elektromobiļa nobraukšanas distanci, ir uzstādīt lielāku akumulatoru. Tomēr van Hooydonks saskata gaismu tuneļa galā:
BMW jau meklē veidus, kā samazināt svaru un izmēru, pateicoties nepārtrauktajiem sasniegumiem ar elektromobiļiem saistītajās tehnoloģijās. Tomēr situācija kļūs sliktāka, pirms tā kļūs labāka. Vēl šogad gaidāmā XM sērijveida versija būs vissmagākais automobilis, kādu uzņēmums jebkad būs izgatavojis – aptuveni 2700 kg jeb nedaudz mazāk nekā 6000 mārciņu. Runājot par izmēriem, pirmais īpašais M modelis kopš M1 būs garāks par X5, bet īsāks par X7.
BMW cītīgi gatavojas nākotnei, un van Hooidonks stāsta, ka jau ir uzsākta to automobiļu izstrāde, kurus plānots laist klajā 2026. gadā. Tie būs pārdošanā arī 2030. gadā, un cerams, ka līdz tam laikam cietvielu baterijas būs nobriedušas, lai ievērojami uzlabotu iepakojumu. Paredzams, ka šī tehnoloģija patiešām mainīs spēles gaitu, tāpēc tai vajadzētu ievērojami palīdzēt automobiļu ražotājiem izstrādāt mazāk uzpūstus automobiļus.