Nesen BMW finanšu direktors Nikolass Pēters paziņoja, ka Vācijā, kā arī pārējā Eiropā, tiks nedaudz paaugstinātas visu BMW modeļu cenas. Šis cenu pieaugums ir saistīts ar izejvielu, tostarp rodija, palādija un tērauda, sadārdzināšanos visā pasaulē. Tas pats cenu pieaugums varētu skart arī ASV.
Saskaņā ar mūsu avotu sniegto informāciju BMW ASV vajadzētu palielināt cenas vēl šogad, lai gan mēs neesam pārliecināti, kad. Vācijā cenu pieaugums bija aptuveni trīs procenti, tāpēc, lai gan mēs precīzi nezinām, par cik palielināsies BMW ASV cenas, varam sagaidīt vismaz trīs procentu pieaugumu. Pīters apgalvo, ka izejvielu izmaksu pieauguma dēļ kopējās BMW ražošanas izmaksas varētu pieaugt par 1,2 miljardiem dolāru.
Tomēr izejvielu izmaksas ir tikai nozares problēmu sākums. Mikroshēmu trūkums ir ietekmējis visu veidu rūpniecības nozares visā pasaulē, un autobūves uzņēmumi noteikti ir daļa no tā. Pašreizējā situācija Ukrainā nav palīdzējusi, liekot lielākajai daļai Vācijas autoražotāju meklēt jaunus piegādātājus motoru vadu instalācijām. Tas uzņēmumiem izmaksā naudu, un varat derēt, ka uzņēmumi šīs papildu izmaksas novirzīs uz klientiem.
Jāatzīst, ka trīs procenti nav milzīgs cenu pieaugums, kas, visticamāk, nav pietiekams, lai BMW klienti nepirktu automašīnu. Tomēr interesanti ir tas, ka BMW pārdošanas un peļņas ziņā pēdējā laikā ir sasniedzis rekordaugstus rādītājus.
BMW ASV pagaidām nav nācis klajā ar oficiālu paziņojumu, tāpēc joprojām nav skaidrs, vai un kad notiks cenu paaugstināšana, kā arī cik liels varētu būt cenu pieaugums. Tomēr, ņemot vērā cenu palielinājumu Eiropā, iespējams, ka līdzīgs cenu pieaugums būs vērojams arī ASV tirgū. Spriežot pēc tā, ko esam redzējuši Eiropā, elektriskie hibrīddzinēji varētu būt pirmie automobiļi, kuriem cenas paaugstināsies, un pēc tam to izjutīs arī pārējie modeļi.