BMW atsauc vairāk nekā 61 000 automašīnu problemātiskā jumta loga dēļ

Tikai pirms dažām dienām mēs dalījāmies ar ziņām par to, ka BMW atsauc iX modeli nepareizas drošības spilvenu programmatūras dēļ. Šodien mēs ziņojam par vēl vienu atsaukumu, kas minēts NHTSA dokumentos. Šoreiz tas ir daudz lielāks, jo skar vairākus modeļus, kopā 61 221 automobili. Sakritības sakritības dēļ, vai varbūt arī ne, atkal vainojama programmatūra. Problēma ir saistīta ar jumta funkciju vadības bloku, jo pastāv reāls risks, ka tas nav ieprogrammēts atbilstoši ASV specifikācijas automobiļiem. Tādā gadījumā pastāv iespēja, ka jumta logs aizvērsies pat tad, ja atslēgas pults nav salonā. Neraugoties uz to, ka BMW ir ieprojektējis transportlīdzekļus ar automātiskās atgriešanas/aizslēgšanās novēršanas sistēmu, ir iespējams attālināti aizvērt jumtu, ja atslēga nav iekšā.

Tas ietekmēs aptuveni 3400 automobiļu no 2022. gada BMW 4. sērijas Gran Coupe modeļa: 430i, 430i xDrive un M440i xDrive. Saraksts turpinās ar 36 845 2019-2022 X5 modeļiem: sDrive40i, xDrive40i, xDrive40i, xDrive50i, M50i un X5 M. Atsevišķs atsaukums attiecas uz 2021-2022. gada X5 xDrive45e, un tas aptver aptuveni 6921 automobili.

Ar jumta logu saistītā programmatūras kļūda ietekmē arī ALPINA XB7

2021 ALPINA XB7 Test Drive 8 of 31 830x467

Nākamais ir 2020-2022. gada X6, kura modeļu sDrive40i, xDrive40i, xDrive50i un X6 M klāstā būs 6031 automobilis. Atsaukumā ir iekļauts arī pilna izmēra X7 – 8 024 automobiļi no 2019.-2023. gada modeļiem ar xDrive40i un xDrive50i, kā arī ALPINA XB7.

Tā kā ar pašu jumtu nekas nav noticis, BMW servisā būs jāpārprogrammē tikai vadības bloks. Dīleri saņem paziņojumus kopš 20. aprīļa, bet īpašnieki tiks informēti 13. jūnijā. Problēma sākotnēji tika atklāta martā testēšanas un analīzes programmas laikā. Tas lika BMW uzsākt inženiertehnisko pārbaudi, kuras laikā tika atklāta kļūdainā programmatūra. Līdz ar to uzņēmums nolēma veikt brīvprātīgu atsaukšanu.

Par laimi, nav ziņots par negadījumiem vai ievainojumiem, kas būtu saistīti ar bojāto jumta logu.

Avots: NHTSA

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru