BMW atzīst, ka vāc datus no īpašniekiem, taču tikai ar apstiprinājumu

Automašīnām kļūstot par ritošiem datoriem, mūsu privātums ir apdraudēts. Līdzīgi kā viedtālruņi, arī mūsdienu informācijas un izklaides sistēma ir vienmēr savienota ar internetu. Tas padara mūs neaizsargātus pret uzlaušanu, jo ļaundari izmanto programmatūras nepilnības, lai iegūtu personas datus. BMW ir atzinis, ka vāc informāciju no īpašniekiem, taču ne bez viņu piekrišanas.

Sarunā ar Austrālijas žurnālu CarSales 7. sērijas produktu vadītājs Kristofs Fagšlungers (Christoph Fagschlunger) sacīja, ka pēdējo trīs gadu laikā uzņēmums ir vācis lietotāju datus. Tas nav iejaukšanās viņu privātajā dzīvē, jo vācu luksusa zīmols iepriekš lūdzis atļauju. Kā iegūtie dati palīdz BMW? Informācija tiek izmantota, lai paātrinātu nākamās paaudzes programmatūras un aparatūras izstrādi.

bmw idrive 8 17 830x553

Datu pārsūtīšana tiek veikta, kad motors ir izslēgts, vai nu kad ir ieslēgts start/stop, vai arī kad ir sasniegts galamērķis. Interesanti, ka informācijas paketes no plug-in hibrīdiem un elektromobiļiem tiek nosūtītas BMW, kad tiek uzlādēts automobiļa akumulators. Piegādātā informācija tiek pārsūtīta uz Minheni, izmantojot drošu mobilo savienojumu. Lieki piebilst, ka par datu pārsūtīšanas izmaksām rūpējas ražotājs. Pēc tās pabeigšanas iegūtā informācija tiek apstrādāta pētniecības vajadzībām.

Iegūtie dati attiecas uz to, kā tiek izmantotas drošības un palīdzības sistēmas

Līdz gada beigām uzņēmumam būtu jāiegūst vairāk nekā 2 miljardi km (1,24 miljardi jūdžu) reālās pasaules datu, ko snieguši īpašnieki. Viņš turpināja, ka gandrīz 80\npiekrīt dalīties ar saviem datiem, kad uzņēmums tos pieprasa. Ja jūs interesē, kāda veida informācija interesē BMW, lūk, ko teica Kristofs Fagšlungers:

“Tas mums parāda, piemēram, kur tiek izmantots aktīvais kruīzs, joslu kontrole, kā tā tiek izmantota, vai sistēmas darbojas sliktāk un vai klients ir apmierināts ar tās lietošanu.”

Līdz šim veiktās analīzes laikā BMW saprata, ka dažas funkcijas tiek izmantotas plašāk nekā citas. “Klienti ar navigācijas Professional versiju izmanto aktīvo kruīza kontroli 60 % no visa braukšanas laika, kas mūs pārsteidza. Bet stūrēšanas, joslas saglabāšanas palīgsistēma ir tikai 36 procenti. Daži klienti pasūta pilnu iestatījumu, bet pēc tam režīmos stūrēšanas palīgsistēmu izslēdz.”

Paredzams, ka 7. sērijas G70 / i7, kas debitēs pēc dažām dienām, BMW automobiļa tehnoloģijas pacels jaunā līmenī. Savā ziņā īpašnieki, kas piekrituši dalīties ar saviem datiem, ir snieguši palīdzīgu roku.

Avots: CarSales

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru