BMW dizaina vadītājs saka, ka iespējama arī vieglo automobiļu būve

Izstādē Concorso d’Eleganza Villa d’Este Rolls-Royce par pārsteigumu publikai prezentēja otro Boat Tail automobiļu ar virsbūvi. Mums bija interesanti noskaidrot, vai BMW pamatmarka varētu sekot RR, izstrādājot savus īpaši pielāgotus modeļus, kas izgatavoti ārkārtīgi ierobežotā skaitā. Galu galā Hommage koncepti – piemēram, šeit redzamais 3.0 CSL – pirms vairākiem gadiem jau ir norādījuši uz šādu iespēju.

Tāpēc mēs jautājām BMW dizaina vadītājam Adrianam van Hooydonkam, vai Vācijas luksusa zīmols plāno ieviest ekskluzīvus modeļus, kas tiktu pozicionēti atsevišķi no “Series” un “X” sērijām:

BMW 3.0 CSL Hommage Pebble Beach 1900x1200 03 750x563

Lasot starp rindiņām, šķiet diezgan ticams, ka BMW agrāk vai vēlāk izvēlēsies autobusu būves ceļu, taču tas ir jautājums par laika atrašanu, lai pievērstos šai nišai. Tik plaša modeļu saime, kas aptver gandrīz visus tirgus segmentus, prasa daudz pūļu un laika. Īpaši tas attiecas uz stingrajiem emisiju noteikumiem, kas liek automobiļu ražotājiem pakāpeniski pāriet uz elektriskajiem automobiļiem.

Lai gan Adrians van Hooidonks atturējās sniegt sīkāku informāciju, tiek uzskatīts, ka mūsdienu 3.0 CSL būs galvenais BMW virsbūves modelis. Sagaidāms, ka tas tiks atklāts līdz 2022. gada beigām, lai atzīmētu M 50 gadus kā īpaši ierobežotas sērijas sporta kupeja uz M4 CSL bāzes. Tā retro stila virsbūve tiks veidota, iedvesmojoties no šeit attēlā redzamā 2015. gada konceptauto 3.0 CSL Hommage.

Ja var ticēt jaunākajām ziņām, tam būs 600 zirgspēku jauda jeb papildu 50 ZS salīdzinājumā ar Coupe Sport Lightweight, kam ir 40 ZS pārsvars pār M4 Competition. Vēl viena būtiska izmaiņa būs pāreja no CSL automātiskās pārnesumkārbas uz manuālo, kas arī nosūtīs jaudu tikai uz aizmugurējiem riteņiem. Tas varētu ieiet vēsturē kā viens no pēdējiem BMW automobiļiem, kas tiek pārdots tikai ar manuālo transmisiju un/vai RWD versijā.

Pats par sevi saprotams, ka tas nebūs lēts. Esam dzirdējuši, ka automašīna maksās aptuveni 750 000 eiro, tādējādi tā viegli kļūs par uzņēmuma dārgāko jauno automašīnu. Tas būs arī viens no retākajiem automobiļiem, jo plānots izgatavot tikai 50 vienības. Tas nebūs īsts M1 pēctecis, taču, iespējams, tas būs nākamais labākais. Entuziasti noteikti dos priekšroku tam, nevis XM, lai gan tiek apgalvots, ka plug-in hibrīda SUV būs pirmais specializētais M automobilis pēc vidējas jaudas kupejas.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru