2022 Wiesmann Thunderball atsakās no BMW V8 un izmanto 671 ZS elektrisko spēka agregātu

Ja pirms divdesmit gadiem kādam teiktu, ka būvē automašīnu, bet, lai iegūtu lielāku jaudu, ir jāatsakās no V8 ar diviem turbomotoriem un jāaizstāj ar elektromotoru, jūs izsmietos. Tomēr šodien, 2022. gadā, tieši to tikko izdarīja vācu boutique ražotājs Wiesmann. Savā pilnīgi jaunajā 2022. gada Wiesmann Thunderball tas atteicās no tipiskā BMW V8 un nomainīja to pret elektromotoru pāri, lai radītu iespaidīgu 671 zirgspēku jaudu.

Interesanti, ka Wiesmann ir izvēlējies unikālu pieeju spēka pārvadu izkārtojumam. Parasti elektromotoru pāris ir pa vienam pie katras ass, tādējādi nodrošinot pilnpiedziņu uz visiem riteņiem. Tomēr Thunderball motoru pāris atrodas tikai uz aizmugurējās ass, padarot to par aizmugurējo riteņu piedziņu, bet nodrošinot reāllaika griezes momenta vektorēšanu tādā veidā, par kādu pat labākie diferenciāļi ar ierobežotu slīdēšanu nevarētu pat sapņot.

Papildus 671 zirgspēka jaudai Thunderball dzinēju pāris nodrošina arī milzīgu 811 ZS griezes momentu, kas ir pietiekami, lai iedarbinātu kravas kuģi. Neskatoties uz to, ka šis rodsters ir smags (bet viegls kā modernam elektriskajam automobilim) un sver 3 747 kg, Wiesmann apgalvo, ka no 0 līdz 100 mph ātrums ir 2,9 sekundes.

Weissman Thunderball 2 830x553

Wiesmann Thunderball ir nodrošinājis arī iespaidīgu akumulatora tehnoloģiju. Tas izmanto 83 kWh izmantojamu akumulatoru komplektu ar 800 voltu arhitektūru, kas ļauj to uzlādēt ar jaudu līdz 300 kW. Salīdzinājumam – BMW visātrāk uzlādējamais elektromobilis iX var uzlādēties tikai ar 200 kW jaudu. Turklāt tiek apgalvots, ka šis 83 kWh akumulatoru komplekts nodrošina līdz pat 500 km (311 jūdzes), kas ir aptuveni 3,7 jūdzes uz vienu kWh. Labākais efektivitātes rādītājs, ko es redzēju no BMW iX, bija 2,8 jūdzes uz kWh. Acīmredzot tas nav īpaši godīgs salīdzinājums, jo iX sver gandrīz par 2000 mārciņu vairāk (mūsdienu elektromobiļu svars dažkārt mani pārsteidz). Tomēr Wiesmann ir izstrādājis iespaidīgu elektrisko tehnoloģiju, lai gan tas ir ļoti mazs ražotājs.

Tas ir arī Wiesmann līdz šim skaistākais automobilis ar klasiskām rodstera proporcijām, īsām pārkares pārkares malām un krāšņi muskuļotām riteņu arkām. Arī salons ir lielisks, ar fantastiski izskatīgiem sporta sēdekļiem un uz vadītāju orientētu kokpitu. Neskatoties uz to, ka automašīna ir pilnībā elektriska, Wiesmann papildus galvenajam digitālajam vadītāja displejam ir nodrošinājis arī tonnu analogo mērinstrumentu, kas ir lielisks papildinājums.

Weissman Thunderball 3 830x553

Wiesmann vēl nav publicējis cenu, bet varat derēt, ka tas būs dārgs. Tā virsbūve ir izgatavota no oglekļa šķiedras, alumīnija un tērauda maisījuma, kas nav lēts, un Wiesmann nāksies atgūt daļu no šīm lielajām EV izstrādes izmaksām. Turklāt, tāpat kā visi Wiesmann modeļi, arī šis būs ārkārtīgi mazas tirāžas automobilis. Lielākajai daļai no mums nekad neizdosies redzēt Wiesmann Thunderball klātienē, taču ir lieliski zināt, ka tāds eksistē.

[Foto: Wiesmann]

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru