Pagājušajā nedēļā mēs runājām par BMW iX atsaukšanu dažās Eiropas Savienības valstīs bojāta A statnes salona paneļa dēļ. Vēl viens “i” modelis no uzņēmuma jaunā elektromobiļu viļņa ir atsaukts atsevišķās ES valstīs. Mēs runājam par i4 un problēmām, kas varētu būt saistītas ar akumulatoru.
Saskaņā ar Eiropas Komisijas drošības vārtiem dažos BMW i4 automobiļos trūkst akumulatora drošības spilventiņu. Trūkstošā aparatūra rada reālus draudus elektriskajā sedanā esošajām personām negadījuma gadījumā. Ja bavārijas elektromobilis tiek iesaistīts nopietnā sānu sadursmē, ievērojami palielinās īssavienojuma risks. Sliktākajā gadījumā automašīna var aizdegties un galu galā ievainot vadītāju un/vai pasažierus.
Pagaidām nav zināms, cik daudz transportlīdzekļu varētu ietekmēt trūkstošie sadursmes spilventiņi. Pirmās BMW i4 vienības ar satraucošo problēmu tika atklātas Vācijā. Neilgi pēc tam līdzīgi ziņojumi tika saņemti Dānijā, Polijā un Zviedrijā. EK dokumentācijā norādīts, ka atsaukums attiecas uz automašīnām, kas ražotas no pagājušā gada 15. septembra līdz 30. novembrim.
Eiropas Komisija nesen paziņoja par BMW i4 atsaukšanu
Brīdinājums ar numuru A12/00124/22 pirmo reizi parādījās EK tīmekļa vietnē Safety Gate 21. janvārī. Dažiem cilvēkiem šīs i4 sākotnējās problēmas, visticamāk, nostiprinās nerakstītu likumu – nekad nepirkt automašīnu tās ražošanas pirmajā gadā. Īpaši satraucošs ir akumulatora drošības spilvenu trūkums, jo runa ir par būtisku drošības aprīkojumu.
BMW i4, iX un iX3 papildinās vēl citi elektriskie modeļi, kas tiks piedāvāti nākamajos mēnešos. Vēl šogad gaidāms nākamās paaudzes X1 kompaktais krosovers, kas radīs bezemisiju iX1. To pašu varam teikt arī par jauno 7. sērijas sedanu un tā i7 ekvivalentu, savukārt MINI Countryman saņems arī elektrisko piedziņu. Līdz ar 2023. gadu šim piemēram sekos arī i5.
Tikmēr BMW gatavojas atvadīties no sava oriģinālā elektromobiļa i3. Šī dīvainā hečbeka ražošana beigsies jūlijā. Pēc deviņiem gadiem, kas pavadīti tirgū, Vācijas autoražotājs būs saražojis 250 000 automobiļu.