BMW i4 eDrive40 vs. i4 M50: kuru iegādāties?

Ja meklējat pilnībā elektrisku BMW sedanu, jums ir tikai divas izvēles iespējas: BMW i4 eDrive40 un i4 M50. Tā kā i4 eDrive40 ir sākuma līmeņa modelis, tam ir mazāka jauda, mazāk standarta aprīkojuma un lēnāka veiktspēja, taču tas ir arī diezgan lēts. M50, protams, maksā vairāk, taču tas piedāvā M3 cienīgu veiktspēju un visu riteņu piedziņas saķeri. Kuru no tiem iegādāties?

Realitātē cena, visticamāk, būs galvenais noteicošais faktors. Lielākā daļa pircēju daudz neiedziļināsies šo automobiļu savstarpējā iepirkšanā, jo viņu budžets, visticamāk, noteiks, kuru no tiem viņi iegādāsies. Tomēr ir iemesli, kādēļ vajadzētu apskatīt abus. Ne tikai i4 M50 varētu būt tik aizraujošs, ka tas mudinās jūs tērēt vairāk, bet, no otras puses, i4 eDrive40 ir pietiekami labs, lai liktu jums ietaupīt naudu. Tāpēc aplūkosim.

BMW i4 eDrive40

Tā kā i4 eDrive40 ir sākuma līmeņa modelis, tas, protams, ir mazāk jaudīgs. Divu elektromotoru vietā i4 eDrive40 ir tikai viens elektromotors pie aizmugurējās ass, tādējādi saglabājot atbilstošu aizmugures piedziņu. Tā kā i4 eDrive40 darbina tikai vienu motoru, tas acīmredzami nodrošina mazāku jaudu – 335 ZS un 317 ZS griezes momentu. Saskaņā ar BMW datiem, 0-60 mph ātrums ir 5,5 sekundes, kas to padara par “hot-hatch” ātru.

bmw i4 edrive40 exterior 13 830x617

Tomēr augšupejošā pozīcija ir diapazons. BMW i4 81,5 kWh akumulators (tāds pats kā M50), kas darbojas tikai ar vienu motoru, var nodrošināt aptuveni 300 jūdžu maksimālo nobraukumu. To var arī uzlādēt ar 200 kW jaudu, kas, ja atrodat publisku lādētāju, var atjaunot 102 jūdžu nobraukumu tikai desmit minūtēs. Lai uzlādētu akumulatoru no tukša līdz pilnīgam, 11 kW 2. līmeņa mājas lādētājam nepieciešamas astoņas stundas.

BMW i4 eDrive40 sākumcena ASV ir 55 400 ASV dolāru, kas to pielīdzina tādiem automobiļiem kā BMW M340i. Tas nozīmē, ka liela daļa BMW klientu var atļauties i4 eDrive40, jo tas patiesībā nav dārgāks par daudziem citiem populāriem BMW modeļiem.

BMW i4 M50

i4 eDrive40 ir sākuma līmeņa automobilis, savukārt i4 M50 ir augstākās klases M Performance modelis. Tas ir tas, kas ieved klientus autosalonos un sajūsmina fanus ar saviem veiktspējas rādītājiem. Un veiktspējas rādītāji tam patiešām ir. BMW i4 M50 ir aprīkots ar diviem elektromotoriem, pa vienam pie katras ass, kas nodrošina visu riteņu piedziņu, un tā jauda ir 536 zirgspēki un griezes moments – 586 ZS. Saskaņā ar BMW sniegto informāciju, no 0 līdz 100 mph tas notiek 3,7 sekundēs, kas ir BMW M3 Competition ātrums.

bmw i4 m50 test Drive 00 830x553

Lai gan nedaudz cieš diapazons. Tā kā tas izmanto tādu pašu akumulatoru kā i4 eDrive40, bet darbojas papildu elektromotors ar lielāku jaudu, tā maksimālais nobraukums ir tikai aptuveni 270 jūdzes. Ja padomā par papildu veiktspēju, trīsdesmit jūdžu diapazona samazinājums nešķiet tik slikts, taču tas joprojām nesasniedz izslavēto 300 jūdžu robežu. Tā kā BMW i4 M50 ir būvēts uz tās pašas arhitektūras un izmanto to pašu akumulatoru, arī BMW i4 M50 var uzlādēties ar 200 kW jaudu un ar 11 kW mājas lādētāju uzlādējas astoņas stundas.

ASV BMW i4 M50 cena sākas no 65 900 ASV dolāriem, kas patiesībā ir par aptuveni 5000 ASV dolāru lētāk nekā standarta M3 Sedans, turklāt tas ir arī ātrāks. Lai gan tā ir cena, kas daudziem ASV pircējiem ir mazliet zemāka par viņu budžetu.

Kuru no tiem jūs iegādājaties?

Protams, ja domājat, kurš ir labākais, izmēģiniet abus, lai noskaidrotu, kurš ir piemērotāks jūsu stilam. Patiesībā tas būs atkarīgs no tā, vai jums svarīgāka ir veiktspēja, nevis nauda. BMW i4 eDrive40 ir tikpat labi vadāms kā M50, un daži žurnālisti ir teikuši, ka tas ir labāks, jo ir vieglāks. Tam ir arī labāks diapazons un tas ir lētāks. Tā vienīgais trūkums ir tas, ka tas ir lēnāks un tikai ar aizmugurējo riteņu piedziņu. Ja ar to varat samierināties, i4 eDrive40, iespējams, ir labāks auto.

Tomēr i4 M50 piedāvā neticamu veiktspējas paketi. Tas ir tikpat ātrs kā M3 Competition un ātrāks par standarta M3 ar manuālo vadību, turklāt maksā mazāk, ir praktiskāks (pateicoties aizmugurējai atveramai kabīnei) un ērtāks. i4 M50 ir absolūti fantastiska veiktspējas vērtība, bet, ja veiktspēja nav tas, ko jūs vērtējat visvairāk, lētākais i4 eDrive40, iespējams, ir piemērots tieši jums.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru