BMW iX ar prototipa akumulatoru ar vienu uzlādi nobrauc 600 jūdzes

Attīstoties akumulatoru tehnoloģijām, aizvien mazāka problēma kļūst “Range anxiety”. Piemēram, BMW iX xDrive50 un tā spēja ar vienu uzlādi nobraukt 324 jūdzes, kā liecina oficiālie EPA dati. Tas ir pieklājīgs skaitlis, ja ņem vērā BMW lielos izmērus un jo īpaši lielgabarīta elektriskā SUV svaru. Protams, šis skaitlis samazinās līdz 305 jūdzēm, ja izvēlaties 21 collas riteņu diskus, savukārt ar lielākiem un aerodinamiskākiem 22 collu riteņu diskiem var nobraukt 315 jūdzes.

Bet kā būtu, ja iX nobrauktu gandrīz divreiz lielāku attālumu nekā visneefektīvākā versija? Šeit talkā nāk Mičiganā bāzētais enerģijas uzglabāšanas uzņēmums Our Next Energy. Uzņēmums ONE, ko atbalsta BMW i Ventures, ir izstrādājis tā saukto Gemini Dual-Chemistry akumulatoru, kam ir mazāka kaitīgāka ietekme uz vidi. Ilgtspējīgāks risinājums samazina izmantotā litija daudzumu par 20 %.\nun grafīta – par 60 %.

Gemini BMW Dyno Test 1 scaled 1 553x830

ONE norāda, ka tas līdz minimumam samazina niķeļa un kobalta izmantošanu, vienlaikus ievērojami palielinot iX nobraukumu līdz 600 jūdzēm. Abi uzņēmumi līdz gada beigām pabeigs prototipa automobiļa ar eksperimentālo akumulatoru komplektu izstrādi. Saskaņā ar izpilddirektora Mujeba Ijaza teikto, plānā ir ieplānots iepildīt divreiz vairāk enerģijas, nekā šodien pieejamajā akumulatorā, lai garantētu reālu braukšanu lielos attālumos ar mazāku skaitu apstāšanos uzlādes nolūkos.

Bet kāpēc to sauc par duālo ķīmiju? Tāpēc, ka tajā ir apvienots litija-dzelzs-fosfāta (LFP) katods ar ONE izstrādāto ķīmiju, kas bagātīgi izmanto mangānu, vienlaikus ievērojami samazinot niķeļa un kobalta saturu. Tas vēl nav pabeigts, jo uzņēmums turpina testēt dažādus maisījumus, lai maksimāli uzlabotu veiktspēju un panāktu lielāku darbības diapazonu.

LFP nodrošinās gandrīz 99 % no kopējā darbības rādiusa, bet atlikušie 1rom ONE pašu elementi darbosies, kad būs nepieciešama transportlīdzekļa maksimālā jauda. Turklāt īpašā akumulatora daļa palēninās arī LFP elementu nolietošanos. Vienlaikus 2020. gadā dibinātais uzņēmums vēlas elektromobiļos izmantot drošākas izejvielas.

Avots: Mūsu nākamā enerģija (ONE)

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru