Lai gan elektromobiļi ir mazāk sarežģīti nekā ar iekšdedzes dzinēju darbināms transportlīdzeklis, joprojām ir daudz lietu, kas var sagadīties. Elektromobiļiem ir mazāk aparatūras komponentu, taču, tā kā mūsdienu automobiļi ir ritoši datori, programmatūra pamazām kļūst par Ahileja papēdi. Piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs tiek atsauktas ne mazāk kā 1029 BMW iX vienības, jo ir bojāts gaisa spilvenu vadības bloks.
Nacionālā ceļu satiksmes drošības administrācija brīdina, ka pastāv risks, ka piegādātājs nav ieprogrammējis gaisa spilvenu vadības bloku atbilstoši specifikācijām. Trūkstoša un/vai nepareiza koda dēļ var nedegt gaisa spilvena indikators un brīdinājuma ziņojums vadītāja digitālajā displejā. Problēma rodas laikā, kad transportlīdzeklis veic pašdiagnostiku darbības traucējumu gadījumā.
Drošības risks ir acīmredzams, jo iX vadītājs var nezināt, ka ar gaisa spilvena vadības bloku kaut kas nav kārtībā. Nezinot par to, īpašnieks neieplāno tikšanos, lai izmeklētu un apkoptu potenciāli bojāto komponentu. Par laimi, līdz šim nav ziņots par negadījumiem. Šobrīd tiek informēti dīleri, savukārt paziņojumi īpašniekiem tiks nosūtīti 6. jūnijā.
BMW atklāja problēmu, testējot nākotnes modeli
Problēma tika pamanīta februārī, kamēr BMW izvērtēja un testēja nevis iX, bet gan nākotnes transportlīdzekli. Gaisa spilvenu vadības bloka diagnostikas nolasīšanas laikā brīdinājuma ziņojums instrumentu panelī netika parādīts. Autoražotājs sazinājās ar piegādātāju, lai uzsāktu inženiertehnisko analīzi.
Tika konstatēts, ka vainīgs ir programmēšanas/kodēšanas problēma. Veicot analīzi, BMW atklāja, ka iX jau ir uzstādīta nākamā automobiļa gaisa spilvenu vadības bloka programmatūra. NHTSA norāda, ka atsaukums attiecas uz xDrive50 un M60, kas ražoti laikā no 14. oktobra līdz 7. aprīlim. Interesanti, ka dokumentā ir minēts arī xDrive40, taču šī bāzes versija ASV nav pieejama.
Lai problēmu novērstu, skartajiem transportlīdzekļiem ir nepieciešams bezmaksas programmatūras atjauninājums.
Avots: NHTSA