BMW jaunās klases elektromobiļus no 2026. gada ražos Minhenē

Ir zināms, ka BMW ar Neue Klasse platformu ieviesīs jaunu elektrisko automobiļu vilni. Pirmie modeļi vispirms tiks montēti jaunā rūpnīcā Ungārijā. Darbi Debrecenas montāžas rūpnīcā sāksies 1. jūnijā, un pirmie prototipi no montāžas līnijas nobrauks tieši pēc 26 mēnešiem. Sērijveida ražošanu plānots sākt 2025. gadā.

Šogad atzīmējot savu simtgadi, galvenā rūpnīca Minhenē tiks pārbūvēta tā, lai no 2026. gada tajā varētu ražot modeļus, kas balstīti uz NK. Šī informācija tika atklāta šodien, kad tika publicēts BMW Group 2021. gada pārskats. Pateicoties šim pašam dokumentam, mēs jau uzzinājām, ka i7 pirmizrāde notiks aprīlī, bet iX1 sekos vēl šogad.

Pamatojoties uz klientu pieprasījumu, BMW apgalvo, ka Minhenes rūpnīca būs gatava ražot tikai elektromobiļus no 2026. gada. Pakāpeniski visas rūpnīcas tiks modernizētas, lai atbalstītu bezizmešu transportlīdzekļu ražošanu, pamatojoties uz NK arhitektūru. Pēc i3 un i8 un pašreizējiem elektromobiļiem Neue Klasse iezīmēs trešo elektromobilitātes posmu.

bmw i4 design sketches 09 830x467

Jaunā klase samazinās izmaksas un palielinās diapazonu

BMW nesniedz sīkāku informāciju, taču norāda, ka akumulatora elementiem būs ievērojami lielāks enerģijas blīvums. Turklāt viņi cenšas samazināt ražošanas izmaksas un padarīt akumulatorus labāk pārstrādājamus. Neue Klasse ieviesīs arī pilnībā pārveidotus elektropiedziņas agregātus, vienlaikus vēl vairāk samazinot izmešu daudzumu ražošanas ciklā.

NK tiek dēvēts par “tikai un vienīgi elektrisku produktu klāstu”, kas nozīmē, ka tas būs tikai elektrisks. Precīza informācija par akumulatoru tehnoloģiju tiks atklāta līdz šā gada beigām. Gaidāms lielāks nobraukums un mazāks degvielas patēriņš salīdzinājumā ar pašreizējiem automobiļiem bez ICE. Nākamo 12 mēnešu laikā BMW iepriekš prezentēs NK platformu saistībā ar savienojamību un lietotāju mijiedarbību.

Paredzams, ka Neue Klasse pavērs ceļu 50V daļai vēl pirms iepriekš paziņotā 2030. gada termiņa. Līdz desmitgades beigām BMW Group plāno pārdot vairāk nekā 1,5 miljonus elektromobiļu gadā. Kā jau iepriekš paziņots, Rolls-Royce līdz 2030. gadam kļūs tikai par elektrisko zīmolu, bet MINI sekos tam nākamās desmitgades sākumā. Ne tikai tas, bet arī visiem BMW Motorrad pilsētas modeļiem, kas tiks laisti klajā no 2030. gada, būs elektriskie piedziņas agregāti.

Avots: BMW Group

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru