Jūs jau esat redzējuši spiegu kadrus, un tagad ir pienācis laiks dzirdēt to tieši no “zirga mutes”. Jā, nākamās paaudzes M5 būs hibrīddzinējs, apvienojot iekšdedzes dzinēju ar elektromotoru. Intervijā ar plašsaziņas līdzekļiem BMW M galvenajā mītnē Gārhingā kāda uzņēmuma amatpersona apstiprināja plānus par daļēji elektrificētu agregātu.
BMW M darbnīcas vadītājs Hanss Rāns sacīja, ka jaunais M5 būs plug-in hibrīddzinējs, piebilstot, ka tas saglabās V8 dzinēju ar divām turbīnām. Viņš atturējās sniegt sīkākas ziņas, taču benzīna dzinējs var būt tikai jaunais S68 agregāts. Tas jau ir uzstādīts pāris sērijveida automobiļos, proti, X7 M60i un 760i.
Foto – instagram.com/wilcoblok
Nākamais solis ir S68 dzirnaviņu iebūvēšana XM, kas sērijveida versijā nonāks līdz gada beigām. Kopā ar elektromotoru PHEV konfigurācija nodrošinās 650 ZS un 800 Nm (590 ZS). Vai mēs varētu sagaidīt līdzīgus rādītājus arī jaunajā M5? Pagaidām ir pāragri spriest, taču mēs zinām, ka plug-in hibrīdsistēma iegūs jaudīgāku konfigurāciju XM versijai ar vislielāko diapazonu. Paredzams, ka tā sasniegs tāda paša nosaukuma koncepta elektrificētos muskuļus, tāpēc gaidīsim 750 ZS un 1000 Nm (737 ZS).
S68, kas aprīkots ar “mild-hybrid” tehnoloģiju, tiks izplatīts visos lielajos M modeļos, tāpēc ir tikai laika jautājums, kad to redzēsim X5 un X6 modeļos. SUV duets saņems viduscikla faceliftingu, kas nozīmēs M50i atvasinājuma beigas. Tā vietā BMW ieviesīs citu M Performance versiju – M60i, kas būs analogs X7 M60i.
Tiek elektrificēti ne tikai šosejas automobiļi, jo arī autosporta nodaļa cītīgi strādā pie hibrīdiekārtu sagatavošanas. BMW Le Mans Daytona (LMDh) prototips, kas debitēs 6. jūnijā, būs aprīkots ar V8 un elektromotoru.
Nākamā M5 modeļa iznākšana ir plānota 2024. gadā, kad tiks atzīmēta oriģinālā E28 M5 40. gadadiena.
Avots: Kurš auto