BMW M1 Inka oranžā krāsā izceļas 2022. gada Amelia Concours d’Elegance izstādē

Šogad tiek atzīmēta BMW M nodaļas 50. gadadiena, tāpēc Bavārijas zīmols, protams, atzīmē šo nozīmīgo notikumu, demonstrējot dažus no ikoniskākajiem automobiļiem savā vēsturē. Lai gan M nodaļas vēsturē ir neskaitāmi klasiskie automobiļi, ir viens, kas izceļas pār visiem – BMW M1.

Jāatzīst, ka BMW M1 tika izstrādāts, pirms M nodaļu sāka patiesi izmantot ceļa automobiļu ražošanai. Tajā laikā BMW M bija autosporta nodaļa, un M1 tika izstrādāts kā sacīkšu automobilis. Lai piedalītos sacīkstēs, kurās BMW M vēlējās piedalīties, M1 sacīkšu automobilim bija jābūt homologētam ceļu satiksmei. Tas padarīja M1 šosejas automobiļa versiju vairāk par nepieciešamību nekā par ko citu. Neraugoties uz to, tas kļuva par zīmola ikonu, pat ja savā laikā tas netika novērtēts tik augstu, kā tam būtu bijis jābūt.

bmw m1 inka orange 6 830x553

Godīgi sakot, M1 jau no paša sākuma bija nolemts bojāejai. BMW vispirms pasūtīja Lamborghini izstrādāt M1 dizainu, taču itāļu zīmola finansiālo problēmu dēļ tas atteicās no projekta, un dizaina līgumu pārņēma Giugiaro. Lai gan Giugiaro uzrakstīja satriecošu vidējas jaudas superauto, pārējā tā ražošana prasīja atsevišķi nogādāt virsbūvi, dzinēju un šasiju montāžai uz centrālo vietu, un tas viss bija pārāk dārgi un sarežģīti.

Pēc tam, kad BMW visu bija izdomājis, sacīkšu sērija, kurā M1 bija paredzēts startēt, tika atcelta, atstājot BMW M ar ļoti dārgu automašīnu, kas tagad nevarēja atpelnīt savu naudu ar uzvarām sacensībās. Tas padarīja šosejas automobili absurdi dārgu un galu galā – par pārdošanas neveiksmi.

bmw m1 inka orange 11 830x553

Tomēr žēl, ka M1 bija tik neveiksmīgs pārdošanas ziņā. Neskatoties uz visiem sarežģījumiem un pretrunām, BMW M1 bija lielisks auto, ko vadīt. Tā šasija bija sabalansēta, balstiekārta bija pārsteidzoši elastīga, stūres iekārta bija precīza un komunikabla, un tā dzinējs – autosportā radīts 3,5 litru dabiski apvidus piedziņas iekšdedzes sešcilindru dzinējs – sagādāja absolūtu prieku to lietot. Daudzi zinātāji apgalvo, ka tas bija pirmais ikdienā lietojamais superauto, jo tā veiktspēja bija līdzvērtīga tā laika īstiem V12 dzinēja superauto, taču tas bija ērts un viegli vadāms ikdienā. Tādi automobiļi kā Audi R8 un McLaren 570S par savu pastāvēšanu ir pateicīgi M1.

Neraugoties uz neparasto un pārbaudīto pagātni, BMW M1 joprojām ir viens no visu laiku ikoniskākajiem un mīlētākajiem Bimmers automobiļiem, un to ir vērts svinēt tā aizsāktās autošosejas automobiļu nodaļas 50 gadu jubilejas svinību laikā.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru