BMW M2 xDrive plusi un mīnusi – vai BMW M mazākajam automobilim vajadzētu visu riteņu piedziņu?

BMW līdz šim ir uzsvēris, ka nākamās paaudzes M2 ir aizmugures piedziņa. M nodaļa vēlas, lai cilvēki zinātu, ka M2 būs īsts autovadītāja automobilis, kas nebūs apgrūtināts ar visu riteņu piedziņas važām. Pagaidām nākamās paaudzes BMW M2 būs tikai ar aizmugures piedziņu, taču mēs jau iepriekš esam redzējuši, ka plāni mainās, un, ņemot vērā pieaugošo pilnpiedziņas popularitāti, mūs nepārsteigs, ja BMW piekāpsies klientu pieprasījuma spiedienam. Tomēr, ja tā notiks un tiks izgatavots M2 ar pilnpiedziņu, vai tas būs labs?

Līdz šim nav bijis neviena mazā M klases automobiļa ar visu riteņu piedziņu. Gan BMW M2, gan 1. sērijas M bija tikai ar aizmugures piedziņu, tāpēc nav precedenta pilnpiedziņas M2. Tas nozīmē, ka, lai gūtu priekšstatu par to, kāds būtu šāds automobilis, mums ir jāuzskaita M2 xDrive plusi un mīnusi.

2023 bmw m2 prototype review 71 830x553

Plusi

Veiktspēja / saķere: Nepatīkamā patiesība par automašīnām ir tāda, ka tās var braukt tikai tik ātri, cik to atļauj riepas. Tāpēc, lai arī cik jautra būtu aizmugurējo riteņu piedziņa, automašīna ar tikai diviem dzenošajiem riteņiem gandrīz vienmēr būs lēnāka par automašīnu ar četriem riteņiem, vienkārši tāpēc, ka tiem ir lielāka saķere. BMW M2 būs gana smags auto, jo tā jauda ir krietni lielāka par 400 zirgspēkiem kompaktā aizmugures piedziņas šasijā. Ja automobilim piešķirtu xDrive, tas ievērojami uzlabotu savu veiktspēju taisnā līnijā.

Stabilitāte jebkuros laikapstākļos: Galvenā visu riteņu piedziņas priekšrocība ir stabilitāte jebkuros laikapstākļos. Ja ir vairāk dzenošo riteņu, ir mazāka iespēja, ka automašīna sliktos laika apstākļos izslīdēs. Tas padara automobili drošāku vairākās situācijās, nekā tas būtu ar aizmugurējo riteņu piedziņu. Protams, visu riteņu piedziņa nepadara automobili nevainojamu lietū vai sniegā, taču tā noteikti palīdz diezgan daudz. Tikai nedaudzi klienti pērk M2 automobiļus, lai tos varētu lietot visu gadu, taču, ja tam būtu pilnpiedziņa, to varētu lietot vairumā klimatisko apstākļu lielāko daļu gada.

2023 bmw m2 prototype review 90 830x553

Mīnusi

Nepietiekama vadāmība: Parasti visu riteņu piedziņas automašīnām ir lielāka tendence nepietiekami stūrēt nekā aizmugurējo riteņu piedziņas automašīnām. Viens no galvenajiem iemesliem, ironiskā kārtā, ir priekšējās daļas saķeres trūkums. Apmeklējiet jebkuru sacīkšu skolu, un pirmais, ko jums iemācīs instruktors, būs šāds: riepas vienlaikus var veikt tikai vienu darbību – stūrēt, paātrināties vai apstāties. Bet, ja mēģināsiet likt priekšējām riepām veikt divas no šīm darbībām, piemēram, stūrēt un paātrināt, tās zaudēs saķeri un neizdosies veikt abas. Ja priekšējās riepas zaudē saķeri, automašīna pagriezienos būs pārāk maz stūrējama. Pašreizējie BMW M klases automobiļi M3 un M4, šķiet, nemaz nav nepietiekami stūrējami, tāpēc saglabāsim to arī ar M2.

Svars: Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc entuziasti dod priekšroku aizmugures piedziņai, ir mazāks svars. Visu riteņu piedziņai ir vēl viena piedziņas vārpsta, vēl viens diferenciālis un vēl divi tilti, kas palielina svaru un sarežģītību. Lielāks svars nozīmē mazāk aizraujošu braukšanas pieredzi. Protams, papildu saķere un veiktspēja ir patīkama, taču sporta automobiļu pamatā ir braukšanas prieks, un svars to sagrauj. M2 jau tā ir diezgan smags mazam automobilim, ja M240i ir kaut kas, kam to bojāt, pievienojot vēl vairāk?

Stūres vadības sajūtas trūkums:Pārmērīga riepu noslogošana var radīt ne tikai nepietiekamu vadāmību. Tā kā ar pilnpiedziņu no priekšējām riepām tiek prasīts tik daudz, automobiļu ražotājiem ir jāuzstāda stūres pastiprinātāji, kas filtrē visas sliktās vibrācijas, palīdz mazināt griezes momenta novirzi (kas rodas, kad priekšējie dzenošie riteņi, izmantojot spēka padevi, velk stūres ratu) un kompensē papildu svaru uz priekšējiem riteņiem. Tomēr, šādi rīkojoties, automašīna zaudē stūres ratu un precizitāti, padarot braukšanu mazāk saistošu. Tādam automobilim kā M2, kas ir uzskatāms par pēdējo BMW labestības bastionu, tas ir slikti.

Secinājums

Es saprotu, kāpēc daži klienti varētu vēlēties M2 ar visu riteņu piedziņu. Piemēram, ziemeļaustrumos dzīvojošiem klientiem tikai vienu sezonu gadā ir labi laikapstākļi, tāpēc viņi parasti pērk sporta automobiļus ar pilnpiedziņu. Šādos reģionos dzīvojošie klienti, kuri, iespējams, vēlas BMW M2, bet baidās, ka tas viņiem nebūs piemērots, novērtētu pilnpiedziņas versiju. Tomēr es domāju, ka tirgū ir daudz lielisku sporta automobiļu ar pilnpiedziņu, kas paredzēti šādiem klientiem, piemēram, lieliskais jaunais Audi RS3. BMW M2 ir tradicionāls sporta automobilis: priekšā novietots sešcilindru dzinējs, manuālā pārnesumkārba, aizmugurējo riteņu piedziņa.

Kuru no tām jūs izvēlētos, ja jums būtu iespēja izvēlēties?

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru