BMW noraida baumas par MINI rūpnīcas Oksfordā pārdošanu Great Wall

Būt premium klases zīmolam, kas pārdod mazus automobiļus un vienlaikus cenšas gūt peļņu, nav viegli. Jautājiet Mercedes, jo tas ir pārdevis pusi no savām Smart akcijām, lai izveidotu kopuzņēmumu ar Geely. Tas pārdeva arī Smart rūpnīcu Hambahā, Francijā, kur tiks būvēts ar BMW darbināms Ineos Grenadier apvidus automobilis. Audi pēc pašreizējās paaudzes modeļiem atteiksies no A1 supermini un A2 subkompaktā krosovera. Ko dara BMW? Arī tas ir apvienojies ar Ķīnas autoražotāju, kopā ar Great Wall ražojot MINI.

Līdz 2023. gadam sāks darboties jauna rūpnīca Zhangjiagang, kurā tiks montēti MINI un GWM elektromobiļi. Spotlight Automotive Limited kopuzņēmums ražos līdz 160 000 elektromobiļu gadā, kā arī kopīgi izstrādās modeļus abiem autoražotājiem. Saskaņā ar Vācijas žurnāla Manager Magazine informāciju BMW Group apsver iespēju pārdot Ķīnas uzņēmumam MINI rūpnīcu Oksfordā.

Ziņojumā minēts, ka MINI mātesuzņēmums faktiski apsvēra iespēju visu zīmolu iekļaut Spotlight Automotive Limited kopuzņēmumā. Tomēr tas, iespējams, būtu novedis pie Lielbritānijas rūpnīcas slēgšanas, kas nebūtu ideāli. Tā vietā iespējamais plāns B paredz Oksfordas rūpnīcu pārdot GWM, lai tam nodrošinātu piekļuvi Eiropas tirgum.

MINI Oxford plant 52 750x464

Taču tas nenotiks, jo MINI paliks zem BMW korporatīvā lietussarga

Laikraksts Financial Times min, ka BMW Group jau ir noraidījusi šīs baumas, jo “nav nekādu šaubu” par MINI daļas nodošanu GW. Kāds preses pārstāvis piebilda:

“Mini rūpnīcu Oksfordā nav plānots pārdot. Tā kā mēs virzāmies uz to, lai līdz 2030. gadam kļūtu par pilnībā elektrisku zīmolu, Oksforda ir neatņemama šīs stratēģijas sastāvdaļa. Oksfordai ir būtiska loma BMW Group ražošanas stratēģijā, pateicoties tās augstajai elastībai, konkurētspējai un kompetencei – arī attiecībā uz elektromobilitāti.”

Saistībā ar to galvenais BMW zīmols nostiprina savu klātbūtni Ķīnā, kur tas ražos un pārdos elektrisko 3. sērijas sedanu “i3”. Turklāt tas ir palielinājis savu daļu kopuzņēmumā ar Brilliance līdz 75%. Kopuzņēmums BMW Brilliance Automotive JV ir atjaunots līdz 2040. gadam, un tā ikgadējā ražošana palielināsies pēc tam, kad pagājušajā gadā tika saražoti aptuveni 700 000 automobiļu.

Avots: Manager Magazin (nepieciešams abonements), Financial Times (nepieciešams abonements)

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru