BMW priekšnieks sola, ka ceļā uz pilnībā elektrisku transportlīdzekļu klāstu netiks samazinātas darbavietas

Automašīnas kļūst arvien sarežģītākas no programmatūras viedokļa, bet, pārejot uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, aparatūra kļūs vienkāršāka. Tas ir tāpēc, ka, atņemot iekšdedzes dzinēju un visus pārējos eļļotos mezglus, samazinās detaļu skaits. Lai gan daži ir nobažījušies, ka neizbēgamais jaunu iekšdedzes automobiļu pārdošanas aizliegums radīs masveida bezdarbu, BMW apgalvo, ka konglomerātam tā nebūs.

Sarunā ar Financial Times autobūves uzņēmuma vadītājs Olivers Zipse solīja saglabāt visus darbiniekus. Kā tas ir iespējams? Sniedzot pašreizējiem darbiniekiem iespēju paaugstināt kvalifikāciju un pielāgoties elektromobiļu ražošanai. Citiem vārdiem sakot, darbaspēks tiek apmācīts pārejai no automobiļiem ar iekšdedzes dzinēju uz pilnībā elektriskajiem automobiļiem.

bmw ix m60 black color 2 830x553

“Pārveidošanas dēļ mēs nezaudēsim darbavietas. Dienas beigās, iespējams, jau šajā desmitgadē, mūsu Minhenes rūpnīcā tiks ieviesta pilnībā elektriska ražošana, un neviens nezaudēs darbu.”

Lai nodrošinātu vienmērīgu pāreju rūpnīcās, BMW ražo ICE un EV zem viena jumta. Citi uzņēmumi ir izvēlējušies citu pieeju, būvējot jaunas montāžas rūpnīcas, kas paredzētas tieši bezemisiju automobiļiem. Tajā pašā laikā daži ir pārveidojuši esošās ražotnes, lai tajās ražotu tikai elektriskos transportlīdzekļus. Vācu luksusa zīmolu benzīna/dīzeļdzinēja modeļus ražo tie paši darbinieki uz tām pašām montāžas līnijām, kurās tiek ražoti hibrīddzinēji un elektromobiļi.

Darba vietu saglabāšana, apmācot darbiniekus

BMW vadītājs ir pārliecināts, ka, piedāvājot darbiniekiem iespēju apgūt jaunas prasmes, viņi pielāgosies jaunajai situācijai:

“Jums ir jārunā ar cilvēkiem un jāizskaidro viņiem, kā viņu darbs mainīsies nākamo piecu gadu laikā. Un, kad viņiem tiks sniegta perspektīva, viņi tai sekos. Tāpēc es domāju, ka tas ir paveicams uzdevums.”

Atšķirībā no citiem zīmoliem, kas jau ir paziņojuši par iekšdedzes dzinēja norietu, BMW uzskata, ka tam joprojām ir nākotne. Divi galvenie iemesli ir saistīti ar elektromobiļa piemaksu, papildu izmaksām, ko ne visi cilvēki var atļauties. Turklāt daudzviet pasaulē joprojām nav gatava uzlādes infrastruktūra.

2023 BMW i7 teaser 1 830x554

Rīt, kad 7. sērijas G70 debitēs, tam būs jauna benzīna un dīzeļdzinēju grupa, kā arī plug-in hibrīddzinējs un elektriskais i7. Līdz 2030. gadam BMW Group paredz, ka 50 % no pārdošanas apjoma veidos elektromobiļi, bet otru pusi – ICE. Rolls-Royce 2030. gadā atvadīsies no V12, savukārt MINI nākamās desmitgades sākumā pāries tikai uz elektriskajiem automobiļiem.

Atšķirībā no Audi, kas līdz 2033. gadam pārtrauks ICE automobiļu pārdošanu, BMW nav noteicis konvencionāli darbināmu automobiļu pārdošanas beigu datumu. Tas varētu būt spiests to darīt, vismaz Eiropā, ja Eiropas Komisijas balsojums par ICE pārdošanas aizliegumu būs labvēlīgs. Ja tas notiks, no 2035. gada neviens automobiļu ražotājs nevarēs pārdot pasažieru transportlīdzekļus ar benzīna/dīzeļdzinēju. Tam būtu nopietnas sekas pasaules mērogā, paātrinot pāreju uz elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Pēc Olivera Zipses (Oliver Zipse) domām, BMW darbiniekiem nav jāuztraucas par pāreju. Darbavietas tiek saglabātas, sniedzot darbiniekiem prasmes elektromobiļu ražošanā.

Avots: Financial Times

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru