BMW un MINI apsver tiešās pārdošanas iespējas Eiropā

Aģentūru pārdošanas modelis pārvērš autoražotāju par mazumtirgotāju, kas piedāvā automobiļus par fiksētu cenu. Tiešās pārdošanas gadījumā tradicionālais dīleris ir fiziska kontaktpunkta vieta, kur notiek saskare ar pircēju. Tā vietā, lai saņemtu mainīgu komisijas maksu, dīleris saņem fiksētu maksu par katru pārdoto transportlīdzekli. BMW bija viens no pirmajiem, kas īstenoja šo stratēģiju Eiropā, kad 2010. gada pirmajā pusē parādījās i3 un i8.

Tomēr pēc dažiem gadiem aģentūras modelis tika atcelts, tikai pirms pāris gadiem tas atgriezās Dienvidāfrikā, lai piedāvātu visu līniju. Tagad BMW nopietni apsver iespēju ieviest tiešo pārdošanu visā Eiropā, bet ne Ķīnā. Turklāt franšīzes likumi neļauj izmantot šo pārdošanas paņēmienu daudzos ASV štatos, kur autoražotājs nevar pārdot produktu tieši klientam.

BMW M Sikora showroom in Poland 5 830x551

Runājot ar plašsaziņas līdzekļiem Concorso d’Eleganza Villa d’Este izstādē, BMW Group pārdošanas un mārketinga vadītājs Pīters Nota (Pieter Nota) apstiprināja iespēju pāriet uz aģentūras izplatīšanas stratēģiju galvenajam zīmolam, kā arī MINI, savukārt Rolls-Royce turpinās izmantot franšīzes dīleru tīklu. Intervijā Komo ezera krastā Itālijā Nota teica, ka tiešā pārdošana tiks piemērota visiem Vecajā kontinentā pārdotajiem modeļiem.

Vēl ir pāragri spriest, kad BMW un MINI varētu pāriet uz aģentūras modeli, taču maz ticams, ka tas notiks tuvākajā nākotnē. Vācijas izdevums Autohaus šī gada sākumā ziņoja, ka BMW no 2024. gada Eiropā izbeigs savu pilnvaroto dīleru sistēmu, bet MINI sekos šim piemēram pāris gadus vēlāk. Konkurents Mercedes jau izmanto šādu stratēģiju piecos tirgos un līdz desmitgades vidum to skaitu palielinās līdz 20. Jāatzīmē, ka Audi no 2023. gada pāries uz aģentūru tirdzniecību, taču tikai saviem pilnībā elektriskajiem E-Tron modeļiem.

Kāpēc trīs Vācijas premium klases zīmoli ievieš tiešo pārdošanu? Būtībā, lai samazinātu izplatīšanas izmaksas un palielinātu kontroli pār pārdošanas procesu.

Avots: Automotive News Europe

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru