BMW vadītājs apgalvo, ka mikroshēmu trūkums, visticamāk, turpināsies līdz 2023. gadam

BMW izpilddirektors Olivers Cipse (Oliver Zipse) intervijā laikrakstam “Neue Zuercher Zeitung” sacīja, ka mikroshēmu trūkums, visticamāk, ieilgs līdz 2023. gadam. BMW vadītājs sacīja, ka, lai gan viņš sagaida uzlabojumus piegādes ķēdē, uzņēmumam nākamajā gadā joprojām būs jārisina problēmas ar trūkumu. Volkswagen finanšu direktors Arno Antlics nedēļas nogalē nāca klajā ar līdzīgu paziņojumu, piebilstot, ka viņa uzņēmums nespēs apmierināt pieprasījumu līdz pat 2024. gadam.

Pagājušajā mēnesī Zipse kā Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas prezidents sacīja, ka “situācijas nopietnība prasa spēcīgu un koordinētu reakciju visā Eiropas Savienībā”. Situācija var kļūt daudz sliktāka, pirms tā kļūs labāka, jo sarežģītā ģeopolitiskā situācija Ukrainā var radīt neona piegādes sastrēgumus. Neonu, kas ir cēlgāze, izmanto lāzeros, lai ražotu ļoti nepieciešamās pusvadītāju mikroshēmas. Tā kā aptuveni 70 % no pasaules neona produkcijas nāk no Ukrainas, mikroshēmu trūkums varētu ietekmēt arī automobiļu rūpniecību. Automotive News atsaucas uz tirgus izpētes uzņēmumu Techcet, kas apgalvo, ka mikroshēmu ražotāji ASV “gandrīz pilnībā” paļaujas uz neonu no Ukrainas un Krievijas. Abās valstīs atrodas mikroshēmu ražošanai nepieciešamās izejvielas un gāzes.

bmw i4 production plant munich 16 830x467

Koronavīrusa pandēmija ir piespiedusi daudzus automobiļu ražotājus ievērojami samazināt ražošanu, jo trūkst pusvadītāju, tādējādi zaudējot vērtīgus pārdošanas apjomus un radot neapmierinātību pircēju vidū. Taču dažiem dīleriem mikroshēmu trūkums ir bijis apslēptā svētība, jo, ņemot vērā, ka pircēju pieprasījums krietni pārsniedz dīleru noliktavās pieejamo daudzumu, pārdevēji atcēla stimulus un pārtrauca piedāvāt piedāvājumus.

Neskatoties uz visām problēmām, BMW paziņoja, ka 2021. gadā zīmolam izdevās pārdot vairāk nekā 2,2 miljonus automašīnu – 2 213 795 vienības. Tas ir par 9,1 % vairāk nekā gadu iepriekš un apstiprina BMW kā līdera statusu luksusa automobiļu segmentā.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru