BMW VADĪTĀJS: Nākotnē automašīnas varētu kļūt 70-80 % pārstrādājamas

BMW atkal vēlas būt nozares līderis. Šoreiz tas, iespējams, nav saistīts ar kādu jaunāko tehnoloģiju, kas atvieglo jūsu dzīvi, bet gan ar izmaiņām, ko BMW ierosina, kuras ilgtermiņā varētu būt vēl svarīgākas. Šī gada Minhenes autoizstādē BMW prezentēja konceptauto, kura mērķis ir parādīt pasaulei, ka ir iespējams uzbūvēt automobili, izmantojot 100% otrreizēji pārstrādātus materiālus. Šobrīd tas ir ļoti grūti sasniedzams, taču tuvākajā nākotnē tas ir paveicams.

Saskaņā ar BMW izpilddirektora teikto tam vajadzētu būt ikviena automobiļu ražotāja galvenajai prioritātei, un Bavārijas zīmolam tā ir tieši tagad. Olivers Zipse (Oliver Zipse) vācu izdevumam Merkur.de sacīja, ka cilvēce nevar saglabāt pēdējos gadsimtos izveidojušos izšķērdības paradumus: “Cilvēce katru gadu patērē aptuveni 100 miljardus tonnu izejvielu, no kurām gandrīz visas tiek iegūtas no zemes virskārtas. Ilgtspējas apsvērumu dēļ, kā arī no ekonomiskā viedokļa, mēs nevaram tā turpināt darīt mūžīgi. ”

BMW i Vision Circular inspire 09 830x467

Tā noteikti ir taisnība, bet tajā pašā laikā cilvēkiem ik pa laikam ir vajadzīgas jaunas automašīnas, jauni telefoni un… viss. Kā jūs risināt šo jautājumu? Protams, ar pārstrādi. Pēc BMW i Vision Circular Concept prezentācijas IAA izstādē uzņēmums Zipse runs nolēma mēģināt darīt vairāk pārstrādes jomā. Tāpēc, lai gan šodien automobiļu ražošanā tiek izmantoti tikai aptuveni 30 % otrreizēji pārstrādātu materiālu, šis skaitlis palielināsies, pateicoties Neue Klasse arhitektūrai, kas tiks ieviesta 2025. gadā.

“Šobrīd mūsu transportlīdzekļa sastāvā pārstrādāto materiālu īpatsvars ir 30 procenti. Ar jauno klasi un nākamo transportlīdzekļa arhitektūru mēs virzāmies uz 50 procentiem. Un perspektīvā es varu iedomāties pat 70 vai 80 procentus,” intervijā optimistiski noskaņots teica Zipse. Tomēr šī rādītāja sasniegšana ir ne tikai gribas, bet arī piegādes ķēdes jautājums. Pēc BMW izpilddirektora domām, lielākā problēma ir nevis izstrādāt automobiļus, kuros tiek izmantoti otrreizēji pārstrādāti materiāli, vai faktiski tos izgatavot, bet gan minēto materiālu pieejamība, jo to pārstrāde ir milzīgs izaicinājums.

Tomēr BMW vēlas pieņemt šo izaicinājumu. Tas ir arī izaicinājums, kuru ir vērts uzņemties, jo, veiksmīgi radot augstas pārstrādājamības pakāpes automobiļus, varētu būtiski ietekmēt mūsu vides nākotni.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru