Dīleri slavē BMW ASV par efektīvu piegādes ķēdes problēmu risināšanu

Koronavīrusa pandēmija, kam sekoja mikroshēmu trūkums, radīja perfektu vētru automobiļu nozarē. Dažiem autoražotājiem šajos grūtajos laikos klājās labāk nekā citiem, un BMW Group izcēlās luksusa segmentā. Vācijas konglomerātam 2021. gads bija visu laiku rekordliels gads, bet 2022. gads ir sācies lēni, jo pieprasījums pēc galvenā zīmola pirmajā ceturksnī samazinājās par 7,3 %.

Tomēr viss nebija tik slikti, jo, neraugoties uz visām prognozēm, ASV filiāle piedzīvoja 3,2 % pieaugumu, salīdzinot ar 2021. gada janvāra-marts periodu. Kā tas bija iespējams? Dīleri slavē BMW par to, ka viņiem tika piedāvāti tieši tie automobiļi, pēc kuriem bija liels pieprasījums. Kā norāda Sanantonio bāzētās Principle Auto prezidents Marks Smits (Mark Smith), autoražotājs “dara milzīgu darbu, lai automobiļi nonāktu pie mums jebkādā veidā, kādā vien tas ir iespējams”.

Smits vada divus veikalus un norāda, ka BMW ir skaidra pieeja, lai novērstu piegādes problēmas. Kā? Ar attieksmi “mēs neļausim, lai tas mūs sagrābj”. Viņa domas atbalstīja arī BMW Nacionālā dīleru foruma priekšsēdētājs Deivids Slouns (David Sloane). Viņš teica, ka pastāvīga saziņa starp dīleriem un rūpnīcu “ir izšķiroša”.

Saziņa ir galvenais

Sloeins paskaidroja, ka BMW vadība ir paveikusi lielisku darbu, sazinoties ar dīleriem par tuvākā laika ražošanas plāniem. Viņi ir informēti arī par krājumu līmeni, vēl pirms automašīnas ir nonākušas dīleru stāvvietās.

“Šī informācija ļauj mums precīzi informēt klientus par to, kad tiks piegādāts automobilis, un droši veikt pārdošanu. Ja mēs nezinām, kāds produkts un kad tiks piedāvāts, mums ir daudz grūtāk šos automobiļus pārdot.”

2022. gada pirmajā ceturksnī BMW ASV piegādāja 73 714 automobiļus, apsteidzot Lexus (64 365), Mercedes-Benz (62 251) un Audi (35 505). Ar nosacījumu, ka Tesla tiek uzskatīta par luksusa zīmolu, Elona Maska uzņēmums ieņēma pirmo vietu ar 110 000 piegādēm. Tomēr tas nav precīzs skaitlis, jo atspoguļo Automotive News veikto aplēsi.

Mikročipu trūkums diez vai drīz izzudīs. Patiesībā BMW vadītājs Olivers Zipse laikrakstam “Neue Zuercher Zeitung” sacīja, ka pusvadītāju trūkums ieilgs līdz pat 2023. gadam.

Avots: Automotive News (nepieciešams abonements)

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru