ES likumdevēji atbalsta jaunu iekšdedzes automobiļu pārdošanas aizliegumu no 2035. gada

Pagājušajā gadā Eiropas Komisija nāca klajā ar priekšlikumu no 2035. gada aizliegt jaunu iekšdedzes automobiļu pārdošanu, kas izraisīja šoku gan autobūves nozarei, gan automobiļu entuziastiem. Tehniski tas attiecās uz CO2 emisiju samazināšanu par 100 %, kas tomēr atvēra durvis sintētiskajām degvielām un ar ūdeņradi darbināmiem ICE automobiļiem.

Šonedēļ Eiropas Parlamenta likumdevēji nobalsoja par priekšlikumu pozitīvi. Daži likumdevēji vēlējās mazāk stingru mērķi – līdz nākamās desmitgades vidum samazināt CO2 emisijas par 90 uts, taču viņu centieni bija veltīgi. Tomēr balsojums automātiski nepārvērš priekšlikumu likumā, jo ir jāievēro citas procedūras.

2021 bmw m4 exhaust 830x623

Eiropas Savienības dalībvalstis risinās sarunas ar Eiropas Parlamentu, un tikai pēc tam tiks pieņemts galīgais lēmums. Pat ja 2035. gads oficiāli nebūs datums, kad iekšdedzes dzinēju izmantošana tiks pārtraukta, daudzi autoražotāji jau ir apņēmušies Eiropā pārtraukt jaunu automobiļu, kas darbināmi ar fosilo degvielu, pārdošanu vēl pirms šīs desmitgades beigām. Starp tādiem piemēriem ir Stellantis ar saviem daudzajiem zīmoliem, kā arī Volvo, Ford, Jaguar un citi.

BMW ir diezgan skaļi izteicies par to, ka ar ICE darbināmu automobiļu pārdošanas pārtraukšana līdz 2035. gadam būtu pāragri un ievērojami kaitētu automobiļu nozarei. Turklāt vācu luksusa zīmols ir paudis bažas par to, ka ne visi cilvēki varēs atļauties iegādāties elektromobili. Tomēr Rolls-Royce ap 2030. gadu kļūs par pilnībā elektrisku zīmolu ne tikai Eiropā, bet visā pasaulē. MINI sekos šim piemēram nākamās desmitgades sākumā.

Konkurents Mercedes ir paziņojis, ka līdz 2030. gadam kļūs tikai par elektromobiļu zīmolu tikai tajos gadījumos, kad tirgus apstākļi ļaus pakāpeniski pārtraukt benzīna un dīzeļdzinēja automobiļu pārdošanu. Audi savu pēdējo jauno automobili ar iekšdedzes dzinēju sāks ražot 2026. gadā un līdz 2032. gadam izbeigs ICE automobiļu ražošanu, lai gan Ķīnā to varētu turpināt atkarībā no vietējā pieprasījuma.

Tikmēr Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas sniegtie dati liecina, ka tikai 18 % no pagājušajā gadā ES pārdotajiem vieglajiem automobiļiem bija PHEV vai elektromobiļi, tāpēc paies vēl kāds laiks, līdz automobiļi, kurus darbina tikai benzīna/dīzeļdzinēji, kļūs par mazākumu pārdošanas rādītājos.

Avots: Reuters

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru