Labāks lietots superauto: BMW i8 vs Audi R8 – augsto tehnoloģiju un vecās skolas autobuss: BMW i8 vs Audi R8

Lietota superauto iegāde vienmēr ir interesants pasākums. No vienas puses, jūs saņemat automašīnu, kas agrāk bija neticami dārga pēc tam, kad tā ir masveidīgi amortizējusies, tāpēc jūs saņemat lielisku darījumu. No otras puses, jūs saņemat ļoti jaudīgu mašīnu, kuras uzturēšana vairāku gadu laikā, visticamāk, izmaksās ļoti daudz naudas. Tomēr ir daži superauto, kas nāk no cienījamiem zīmoliem ar lieliskām dīleru ķēdēm, kurus tagad var iegādāties par ļoti lētu cenu. Tāpēc aplūkosim divus no labākajiem lietoto superauto piedāvājumiem tirgū, lai noskaidrotu, kurš ir labākais: BMW i8 un Audi R8.

BMW i8

Sāksim ar BMW i8, jo tas ir sarežģītākais no abiem automobiļiem. Kad i8 pirmo reizi debitēja 2014. gadā, tas bija tehnomaršruts, pateicoties tā hibrīddzinējam, kas nodrošināja visu riteņu piedziņu ar griezes momenta vektorēšanu reālā laikā starp benzīna un elektrisko spēka piedziņu bez fiziska savienojuma starp abiem. Attiecīgais benzīna spēka agregāts bija 1,5 litru trīscilindru turbokompresors kombinācijā ar elektromotoru, kas darbināja aizmugurējos riteņus. Priekšpusē bija vēl viens elektromotors, kas darbināja priekšējos riteņus. Tajā laikā i8 bija revolucionārs.

Kad šodien braucat ar BMW i8, tas joprojām spēj pārsteigt. Tā oglekļa šķiedras struktūra nozīmē, ka tas ir pārsteidzoši viegls hibrīdam. Turklāt tas sēž neticami zemu pie zemes, brauc pārsteidzoši labi un ir ārkārtīgi spējīgs automobilis. Tas ir arī ātrāks, nekā šķietami niecīgie 357 zirgspēki (iepriekšējos modeļos) varētu likties. Tomēr tā braukšanas manierē noteikti jūtama nedzīvotība. Stūrēšana un pagriezieni ir tehniski nejūtīgi, kas it kā izsūc no tā visu prieku. Tāpēc negaidiet no i8 kaut kādu hardcore entuziastu pieredzi.

Tomēr tas izskatās kā no šīs pasaules. Pat agrīnie modeļi pirms faceliftēšanas šodien ir kā no burciņas izplūduši. Ne pirms, ne pēc tam nav bijis auto, kas izskatītos tik futūristiski kā i8. Tas vērš galvu kā septiņciparu Itālijas eksotika un liek pat cilvēkiem, kas nav autobraucēji, apstāties un interesēties par to. Diemžēl tā interjers ir mazliet garlaicīgs, taču ar to viss ir kārtībā, jo eksterjers ir pietiekami stilīgs, lai to kompensētu.

Audi R8

Pirmās paaudzes Audi R8 ir gandrīz pretstats BMW. Abiem automobiļiem ir trīs kopīgas iezīmes: abiem ir vidū novietoti dzinēji, abiem ir pilnpiedziņa un abu nosaukumā ir “8”. Tomēr tie ir ļoti atšķirīgi. Interesanti ir tas, ka Audi R8 arī radīja lielu ažiotāžu, kad tas debitēja sešus gadus agrāk nekā i8, lai gan atšķirīgu iemeslu dēļ. Kamēr i8 bija liela ziņa tehnoloģiju un stila dēļ, Audi R8 bija liela ziņa sava skaistuma, aizraujošā faktora un asociācijas ar Dzelzs vīru dēļ.

2008. gadā Audi R8 debitēja ar 4,2 litru V8 motoru ar dabisko izplūdes gāzi, visu riteņu piedziņu Quattro un iespēju izvēlēties vai nu sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu – ar gardu manuālo pārslēdzēju -, vai arī sešu pakāpju viensajūgu automātisko manuālo pārnesumkārbu. Otrā pārnesumkārba tika vispārēji nopēlēta par to, ka pie neliela ātruma tā ir neveikla un trīcoša, bet pirmā tika vispārēji slavēta par tās taustes sajūtu un skaņu. Fani sajūsminājās arī par tās dzinēju. 4,2 litru V8 dzinēja jauda bija 420 zirgspēki, tas griezās pāri par 8200 apgriezieniem minūtē un radīja sensacionālu troksni, turklāt pēc katra pārnesumkārbas metāla cinkšķa tas atkal un atkal tika atkārtots un atjaunots.

Audi R8 LMX 1 800x500 750x468

Pēc pāris gadiem Audi R8 modelim piedāvāja arī 5,2 litru V10 dzinēju ar dabisko izplūdes gāzi, kas ievērojami uzlaboja tā kvalitāti. Ar lielāku jaudu, precīzāk, 525 zirgspēkiem, un vēl labāku skaņas pavadījumu. Līdz pat šai dienai Audi V10, iespējams, ir labākais dzinējs, kādu es personīgi esmu izmantojis. Tas griežas ar motocikla degsmi, velk kā kravas vilciens un skan kā ar nitroglicerīnu darbināms Harley Davidson.

Pirmās paaudzes Audi R8 bija/ir arī labāk vadāms automobilis nekā BMW i8, ar patiesi labu stūres vadāmības sajūtu un aizmugures slīpumu, kas to padara pārsteidzoši rotaļīgu.

Izmaksas/uzturēšana

Abu automobiļu iegādes izmaksas ir diezgan līdzīgas. Abas automašīnas var iegādāties par aptuveni 60 000 ASV dolāru, plus mīnus pāris tūkstošus, ņemot vērā nobraukumu un specifikāciju. Ņemot vērā, ka abu automašīnu cena, kad tās bija jaunas, ievērojami pārsniedza 100 000 ASV dolāru, tas šķiet salīdzinoši izdevīgi. Mums nav daudz datu par BMW i8 uzticamību gadu gaitā, bet mēs draudzējamies ar bijušo Audi R8 īpašnieku, kurš apgalvoja, ka tas viņam kalpojis pilnīgi labi divus gadus bez jebkādām problēmām.

BMW i8 ir interesants, jo tam ir dzinējs no MINI, tāpēc tam vajadzētu būt salīdzinoši uzticamam, taču tas ir arī tūnēts un turbodinamizēts, un tam ir arī sarežģīta hibrīda konfigurācija. Tāpēc tā uzturēšana var izrādīties dārga, ja kāda no tā modernajām elektronikas ierīcēm sāk sabojāties. Lai gan elektriskie spēka agregāti parasti ir uzticami.

BMW i8 Protonic Red Edition 1 750x500

Lai gan Audi R8 lielākoties ir uzticams, tā uzticamība superauto gadījumā, visticamāk, ir atkarīga no tā, kuru galu izvēlaties. Varētu iedomāties, ka 4,2 litru V8 ir uzticamākais no dzinējiem, taču patiesībā tas tā nav, jo V10 ir izturīgāks, kā esam dzirdējuši un lasījuši. Arī mūsu drauga, kam pieder R8, automašīna bija ar V10, un ar to nebija nevienas problēmas, turklāt viņš ar savām automašīnām brauc ļoti smagi.

Tomēr abu automobiļu ikdienas apkope nebūs lēta. Saskaņā ar mūsu drauga, kam pieder R8, teikto, viņa automašīnas kārtējā apkope izmaksāja aptuveni 2500 ASV dolāru gadā, kas ir līdzvērtīgi visiem pārējiem viņa un viņa draugu īpašumā esošajiem superauto. Tātad tas ir aptuveni līdzvērtīgi. Attiecībā uz BMW i8 mums nav ne pirmās, ne otrās rokas pieredzes. Mēs zinām, ka ir dažas nelielas atkārtotas problēmas ar sensoriem un dažas problēmas ar degvielas tvertni, par kurām esam lasījuši forumos, bet nekas tik traks, lai to varētu nosaukt par neuzticamu vai dārgu apkopi.

Secinājums

Galu galā tie ir divi ļoti atšķirīgi superauto, kurus var iegādāties par aptuveni vienādu cenu un kuriem, visticamāk, ir līdzīgas uzturēšanas izmaksas. Īstais jautājums ir, kuru automašīnu ir labāk iegādāties un par kuru ieguldīt naudu. Ja mums būtu jācenšas uzminēt, mēs droši vien teiktu, ka Audi R8. Un to raksta īsts BMW i8 cienītājs. R8 ir vienkārši aizraujošāks automobilis, ko var iegādāties un vadīt. Tā dzinēji ir izcili, to var iegādāties ar manuālo pārnesumkārbu, un tam piemīt iesaistīšanās faktors, kāda i8 nav.

Jāatzīst, ka i8 ir “wow” faktors, ko ir grūti ignorēt. Tā pievilcīgais izskats un tehno-futūristiskais spēka agregāts padara to par unikālu un aizraujošu automobili. Taču tas ir arī tā mīnuss. i8 ir auto, kas uzrunā smadzenes; tas pārsteidz entuziastus ar savām tehnoloģijām un progresīvo domāšanu, bet tā nekad īsti neskar sirdi vai dvēseli. Audi R8 ir pretējs. Tā inženiertehnikā nav nekā citplanētiska, taču tā kliedzošais V10 motors un ērmīgā manuālā pārslēdzēja sniedz emocijas, sajūsmu, ko i8 vienkārši nespēj. Kad pērkat superauto, kas pēc būtības ir nevajadzīgs auto, galvenais pirkuma virzītājspēks ir emocijas.

R8, visticamāk, laika gaitā arī labāk novērtēsies. BMW i8 varētu būt jauns auto nākotnē, taču tā hibrīda tehnoloģijas jau tagad šķiet novecojušas un turpinās pasliktināties. Savukārt tādi analogie automobiļi kā Audi R8 laika gaitā tikai pieaugs entuziastu vidū. Tas ir tāpat kā ar jebko citu; analogais noveco labāk nekā digitālais. Iespējams, jūs sajutīsiet nostalģiju, izmantojot oriģinālo Macintosh, bet tas ir apmēram tik daudz, cik tālu sniedz tā baudas faktors. Tomēr rakstāmmašīnas lietošana joprojām ir neticami vērtīga un patīkama.

i8 ir brīnišķīgs automobilis, un mēs to atcerēsimies ar cieņu. Bet, kad runa ir par lietotu superauto, uz kuru mēs labāk lektu, tagad, kad nolietojums ir iestājies, mēs izvēlētos Audi R8.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru