Lotus Eletre Electric SUV – BMW XM konkurents?

Lotus Eletre ieies vēsturē kā pirmais sērijveida SUV no uzņēmuma, kas pazīstams galvenokārt ar saviem vieglajiem divdurvju sporta automobiļiem. Eletre ir izstrādāts no pašiem pamatiem uz īpašas elektromobiļu platformas, un tas ne tikai sacentīsies ar Tesla Model X, bet, iespējams, arī ar topošo BMW XM. Un zināmā mērā arī BMW iX. Lotus Eletre garums ir 5 103 mm (201 colla), bet riteņu bāze – 3 019 mm (118,8 collas). Tā platums ar parastajiem spoguļiem ir 2231 mm (87,8 collas), bet ar sānu kamerām platums samazinās līdz 2135 mm (84 collas). Lai gan tā svars nav minēts, mēs zinām, ka inženieri plaši izmantojuši alumīniju un oglekļa šķiedru, lai samazinātu taukus. Patiesībā visas melnās virsbūves daļas ir izgatavotas no oglekļa šķiedras, bet pārējie paneļi ir no alumīnija.

600 ZS, 373 jūdžu diapazons

Taču, salīdzinot ar BMW XM, Lotus Eletre ir kupejas tipa jumta līnija, kas nodrošina “peldoša” jumta efektu, krāsojot visus statņus melnā krāsā. Priekšpusē tam ir tāds pats dalīts priekšējo lukturu dizains ar augšējo LED joslu dienas gaitas lukturiem. Arī aizmugurējā daļa izceļas ar garu LED lukturu joslu, kas sniedzas pāri pleciem, piešķirot automobilim papildu platumu. Salonā Lotus uzstādīs augstākas specifikācijas Eletre ar ne mazāk kā 23 skaļruņiem kā daļu no augstākās klases skaņas sistēmas ar 2160 vatu jaudu. Dārgākajiem modeļiem ir arī panorāmas stikla jumts un 23 collu riteņu diski ar keramikas bremzēm ar 10 virzuļu bremžu suportiķiem, kas nodrošina izcilu bremzēšanas jaudu.

Lotus norāda, ka jauda sākas no 600 zirgspēkiem, taču varētu parādīties arī jaudīgāka versija. Tas to ierindos BMW XM teritorijā, kura maksimālā jauda būs 750 zirgspēku, un tiek plānots arī nedaudz mazāk jaudīgs modelis. Arī BMW iX ar saviem 610 zirgspēkiem ietilpst šajā jaudas diapazonā. Visi šie trīs apvidus automobiļi konkurēs vienā un tajā pašā elektrisko krosoveru premium segmentā.

Kamēr BMW XM ir V8 plug-in hibrīddzinējs, Lotus Eletre ir tīri elektriska automašīna ar vairāk nekā 100 kWh akumulatora ietilpību, kas ļauj sasniegt 373 jūdzes (600 kilometrus) pēc WLTP. Kad akumulators ir izlādējies, to var uzlādēt ar jaudu līdz 350 kW, kas nozīmē 248 jūdžu (400 kilometru) nobraukumu pēc tikai 20 minūšu uzlādes. Salīdzinājumam, BMW iX xDrive50 ar 20 collu riteņiem EPA rādītājs ir 324 jūdzes, ar 21 collu riteņiem – 305 jūdzes, bet ar 22 collu riteņiem – 315 jūdzes. XM – kā PHEV – aptuvenais elektriskais nobraukums ir tikai 30 jūdzes.

Elektriskais Lotus Eletre, ko jau var pasūtīt, tiks ražots jaunā rūpnīcā Vuhānā, Ķīnā. Plānots, ka pirmās piegādes klientiem Eiropā, Apvienotajā Karalistē un Ķīnā tiks veiktas nākamgad. Sīkāka informācija par pieejamību ASV tiks atklāta vēlāk.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru