Mikročipu trūkumu varētu saasināt neona trūkums

BMW izpilddirektors Olivers Zipse ir brīdinājis par mikroshēmu trūkumu, kas turpina traucēt automobiļu ražošanas nozares attīstību. Runājot kā Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas prezidents, viņš teica: Zipse teica, ka “situācijas nopietnība prasa stingru un koordinētu reakciju visā Eiropas Savienībā”.

Situācija varētu kļūt daudz sliktāka, pirms tā uzlabosies, jo sarežģītā ģeopolitiskā situācija Ukrainā varētu radīt neona piegādes sastrēgumus. Neonu, kas ir cēlgāze, izmanto lāzeros, lai ražotu ļoti nepieciešamās pusvadītāju mikroshēmas. Tā kā aptuveni 70 % no pasaules neona produkcijas nāk no Ukrainas, mikroshēmu trūkums varētu ietekmēt arī automobiļu rūpniecību.

Automotive News atsaucas uz tirgus izpētes uzņēmumu Techcet, kas apgalvo, ka ASV mikroshēmu ražotāji “gandrīz pilnībā” paļaujas uz neonu no Ukrainas un Krievijas. Abās valstīs atrodas mikroshēmu ražošanai nepieciešamās izejvielas un gāzes. Mikroshēmu trūkuma saasināšanās būtu papildus BMW un citu zīmolu piegādes problēmām, ar kurām saskaras BMW un citi zīmoli. Ņemot vērā satraucošo situāciju Vecajā kontinentā, luksusa zīmols veic izmaiņas savās Eiropas rūpnīcās.

2022 BMW 220d Coupe 11 830x553

Daži materiāli ir izšķiroši autobūves nozarei

Ja karš Ukrainā turpināsies, ir tikai laika jautājums, kad autoražotāji atbrīvos savus neona krājumus. Daži automobiļu ražotāji cer, ka 2022. gada otrā puse būs labāka pusvadītāju pieejamības ziņā. Tomēr, ņemot vērā Krievijas iebrukumu, tas var arī nenotikt. Īpaši tāpēc, ka Ukraina ražo neona gāzi kā Krievijā ražotā tērauda blakusproduktu. Pirms piegādes izsīks, ir pašsaprotami, ka neona cenas pieaugs.

Ņemot vērā, ka Krievija saražo 33 % pasaules palādija, autoražotājiem ir daudz šķēršļu, kas jāpārvar. Palādijs, sudrabaini balts metāls, ir nepieciešams pusvadītāju, kā arī katalītisko pārveidotāju ražošanai. Vēl sliktāk ir tas, ka apdraudēta ir arī niķeļa un alumīnija pieejamība.

Līdzīgi kā citi Eiropā darbojošies autoražotāji, arī BMW uz laiku ir pārtraucis ražot automašīnas Krievijā. Turklāt uzņēmums vairs neeksportē automašīnas uz šo valsti.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru