R50 MINI Cooper ar maza bloka Chevy dzinēju ir izcils neprāts

Raksturīgi, ka R50 MINI – BMW piederošo MINI hečbeku pirmās paaudzes MINI – nekad nebija īpaši jaudīgs. Pat tā sportiskākajā versijā MINI Cooper S 1,6 litru kompresoru kompresora četru dzinēju jauda bija mazāka par 200 zirgspēkiem. Ar to acīmredzot nepietika hot-rodderim Duanam Smitam, kurš nolēma šo mazo dzinēju izjaukt par labu maza bloka Chevy V8 dzinējam.

Jaunā uzlabotā MINI Cooper S 1,6 litru darba tilpums ir 355 kubikcentimetri, un tas ir savienots ar Tremec 5 piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Ak, un tie darbina aizmugurējos riteņus, nevis priekšējos.

Lai viss būtu pareizi montējams un darbotos, Smits no E36 3. sērijas automobiļa izgatavoja priekšējo un aizmugurējo dubultrāmja daļu, kā arī abas balstiekārtas komplektācijas. Tie ne tikai lieliski pieguļ un prasa ļoti maz pārveidojumu, bet arī ļauj mazajam MINI ļoti labi vadīties.

R50 MINI Cooper 2 of 4 830x528

Bija nepieciešamas arī citas modifikācijas, lai tas viss atbilstu un darbotos pareizi, tostarp pedāļu kārbas, HVAC un programmatūras modifikācijas. Pēdējais bija vissarežģītākais uzdevums – panākt, lai GM elektronika mazjaudas V8 motorā darbotos kopā ar MINI elektroniku. Lai gan dažas lietas ironiskā kārtā bija viegli savienojamas, piemēram, GM stūres pastiprinātāja sūknis lieliski saderēja ar BMW stūres iekārtas zobratu un zobratiem.

Pārējā automašīna izskatās diezgan daudz kaulu krājumu. No ārpuses, kad motors ir izslēgts, jūs nekad neuzzinātu, ka tas ir kas cits kā parasts MINI. Taču, kad tas iedarbojas, MINI Cooper S ar mazjaudas Chevy dzinēju ir īsts briesmonis. Tas arī skan gluži kā vecās skolas Chevy V8, kas padara pielāgotā MINI skanējumu daudz labāku nekā sērijveida. Ikviens, kurš dzird, ka small-block MINI brauc garām, uzreiz ir ieinteresēts, bet kas tas varētu būt.

Smits ar savu automašīnu dodas uz automobiļu izstādēm, piedalās konkursos un vada to uz vietējiem pasākumiem, lai parādītu savu radījumu. Un mēs saprotam, kāpēc – tas ir satriecošs.

[Avots: Motor Trend]

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru