BMW LMDh izmantos V8 no DTM, taču ar turbokompresoru

BMW nav atklāti stāstījis par Le Mans Daytona hibrīda prototipu, norādot tikai to, ka tas izmantos nezināmas izcelsmes V8 dzinēju. Par laimi, pēc tam, kad Sportscar365 intervēja Ulrihu Šulcu, BMW Motorsport galveno spēka piedziņas inženieri, tagad ir parādījušās dažas provizoriskas detaļas. Sākotnēji bija paredzēts, ka LMDh saņems nelielu četru cilindru dzinēju, kas atvasināts no DTM, taču izrādījās, ka tas ir pārāk trausls, lai piedalītos sarežģītās izturības sacīkstēs.

Pēc tam lielāka uzmanība tika pievērsta P63/1 dzinējam no M8 GTE, taču arī tas nebija labs, jo inženieriem šķita pārāk apjomīgs. Tā svara un izmēru dēļ būtu bijis sarežģīti uzstādīt S63 motora motorsporta variantu BMW flagmaņa sacīkšu automašīnā. Tas vienkārši bija pārāk garš, lai atbilstu maksimālajam 640 milimetru (25,2 collas) dzinēja garumam.

Dzinējs vien svēra aptuveni 180 kilogramus (gandrīz 400 mārciņas), kas jau ir minimālais svars saskaņā ar FIA noteikumiem. Radiatori, palīgierīces un pārējā nepieciešamā aparatūra to būtu palielinājusi līdz aptuveni 230 kg (nedaudz virs 500 mārciņām). Turklāt bija arī problēma, ka dažas dzinēja detaļas bija ņemtas no sērijveida automobiļa, kas nozīmētu, ka tās būtu jāpārstrādā, lai izturētu izturības sacīkstes, kas ir raksturīgas izturības sacīkstēm.

bmw lmdh v8 10 830x554

Pēc tam, kad abi dzinēji tika izslēgti, BMW Motorsport pievērsās pirms desmit gadiem ieviestajam P66 dzinējam. 4,0 litru motors ar dabisko kompresoru debitēja E92 paaudzes M3 DTM un tika pārveidots par P66/1, lai atbilstu 2017. gada DTM noteikumiem. Sākotnēji viņi vēlējās palielināt tā darba tilpumu līdz pieciem litriem, lai iegūtu lielāku jaudu, taču tas būtu prasījis daudz izstrādes.

Galu galā tika atrasts risinājums – piespiedu indukcija. Tika izveidots P66/2 dzinējs, kas tika nodēvēts par P66/2 un pēc tam, kad martā tika testēts dinamometrā, kļuva par P66/3 dzinēju. Šobrīd BMW ir aizņemts ar turbokompresoru pildītā V8 uzstādīšanu LMDh Varano automašīnā, ko veic šasijas piegādātājs Dallara. Pirmie reālie testi ir paredzēti augustā pirms debijas sacīkstēs, kas paredzēta 2023. gada janvārī Deitonā.

Avots: Sportscar365

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru