BMW LMDh sacīkšu automašīnā tiks izmantots V8 dzinējs

Ziņojumi par BMW ienākšanu aizraujošajā Le Mans Deitonas hibrīda prototipu sacīkšu pasaulē parādījās pagājušā gada maija sākumā, un pagāja ne vairāk kā mēnesis, līdz baumas piepildījās. Vēlāk novembrī tika publicēts pirmais tīzeris, taču kopš tā laika par LMDh programmu neko daudz neesam dzirdējuši.

Mēs esam dzirdējuši, ka drīzumā gaidāms jauns oficiāls priekšskatījums, bet tikmēr Autoblog ir uzzinājis no cilvēka, kurš vada BMW M Town, kādu pikantu detaļu. Intervijā, kas tika sniegta Concorso d’Eleganza Villa d’Este izstādē Itālijā, Franks van Meels atklāja, ka LMDh sacīkšu automašīnas pamatā būs V8 dzinējs.

Turpmākais paziņojums tika sniegts, lai parādītu, ka pastāv tieša saikne starp gaidāmo XM un sacīkstēm, norādot, ka turpmāk attēlā redzamais 4,4 litru V8 “S68” ar diviem turbomotoriem ir paredzēts lietošanai gan uz ceļiem, gan trasē:

bmw s68 engine 00 1 830x553

BMW nav vienīgais autobūves uzņēmums, kas izmanto V8 savam elektrificētajam izturības sacīkšu automobilim, jo Porsche darīs to pašu. Tāpat kā zīmolam no Zuffenhauzenes, arī Audi paredzams, ka tas izmantos V8 ar diviem turbokompresoriem, savukārt Peugeot ir paziņojis, ka tā bezspārnu LMDh automobilim ir mazāks 2,6 litru V6, arī ar diviem turbokompresoriem.

Toyota ir izvēlējusies V6 ar divām turbīnām arī GR010 mašīnai, taču ar lielāku 3,5 litru darba tilpumu. Scuderia Cameron Glickenhaus sākotnēji vēlējās izmantot Alfa Romeo V6 ar divām turbīnām, taču tad mainījās noteikumi, lai palielinātu iekšdedzes dzinēja maksimālās jaudas ierobežojumu. Tas lika SCG pāriet uz jaudīgāku 3,8 litru V8 ar divām turbīnām.

Nobeigumā jāpiebilst, ka Lamborghini apstiprināja savu LMDh ierakstu šī mēneša sākumā, taču neiedziļinoties sīkāk par ICE identitāti. Tomēr, ņemot vērā, ka Porsche izmanto V8, ir diezgan liela iespēja, ka to darīs arī itāļu komanda, lai samazinātu izmaksas, jo abas komandas pieder vienam Volkswagen koncernam.

Runājot par VAG, Vācijas konglomerāts ir paziņojis, ka Audi un Porsche 2026. gadā, kad stāsies spēkā jaunie dzinēju noteikumi, iesaistīsies Formula 1. Diemžēl BMW jau ir izslēdzis iespēju atgriezties pēc tam, kad 2009. gada sezonas beigās pārtrauca sadarbību ar Sauber.

Avots: Autoblog

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru