BMW M tīksminās par LMDh sacīkšu automobili, atklāšana 6. jūnijā

BMW M LMDh sacīkšu modeļa LMDh centieni virzās uz priekšu, un šodienas tīzeris mums atklāj atklāšanas datumu – 2022. gada 6. jūnijs. Priekšējais attēls atklāj dažas jaunas dizaina detaļas. Piemēram, mēs uzreiz pamanījām šauro siltumnīcu vadītājam ar tipisko gaisa ieplūdes atveri, kas atrodas virsū. Protams, tīzeru kadrā izceļas vertikālās gaismas joslas, tāpat kā masīvais sacīkšu spārns. Arī dubultā nieru režģa konstrukcija stiepjas pāri visai priekšējai daļai, piešķirot automobilim ārkārtīgi agresīvu izskatu.

Pagājušajā gadā intervijā Vācijas plašsaziņas līdzekļiem bijušais BMW Motorsport vadītājs Maiks Kraks apstiprināja, ka jaunais BMW LMDh projekts acīmredzot nestartēs 2023. gada 24 stundu Le Mans sacīkstēs. Tā vietā galvenā uzmanība pilnībā tiks pievērsta Ziemeļamerikas sacīkstēm, piemēram, Deitonas sacīkstēm, galu galā ASV tirgus BMW M ir daudz svarīgāks nekā Eiropā. Kraks skaidro, ka jaunā komanda vismaz sākotnēji nevar pilnībā koncentrēties uz visām sacīkstēm.

BMW Team RLL startēs ar diviem prototipiem, bet sacīkšu automobiļu pamatu veidos partnera Dallara izstrādātā šasija. Kā liecina jauno sacensību nosaukums, Le Mans Daytona hibrīda prototipi būs aprīkoti ar elektrificētu spēka agregātu, apvienojot benzīna dzinēju ar elektromotoru. Iekšdedzes dzinēja jauda būs vismaz 470 kilovati (630 zirgspēki), savukārt Bosch piegādātās hibrīda iekārtas jauda nepārsniegs 50 kilovatus (67 ZS). Kopējais hibrīdsistēmas kopējais dzinēja jaudas rādītājs nepārsniegs 500 kW (670 ZS).

Akumulatoru nodrošinās Williams Advanced Engineering, bet transmisiju prototipiem, kuriem būs jāsver vismaz 1030 kg (2271 mārciņa), ražos Xtrac. LMDh sacīkšu automobiļi būs iespaidīgi gari – to garums sasniegs 5100 milimetru (201 collu), maksimālais platums – 2000 milimetru (78,7 collas), bet fiksētā garenbāze – 3150 milimetru (124 collas).

Saskaņā ar LMDh prototipu noteikumiem maksimālais izmaksu ierobežojums ir 1 000 000 eiro, izņemot dzinēju. BMW sadarbībā ar Dallara inženieriem Itālijā uzbūvēs pirmo testa automobili, un mērķis ir 2022. gadā izbraukt uz trases Varano trasē Parmā. Jaunajam sacīkšu automobilim būs sīva konkurence, jo Porsche, Audi, Acura, Cadillac, Ferrari, Toyota un Peugeot gatavojas sacensties, bet Alpine sekos 2024. gadā. Debija paredzēta 2023. gada janvārī slavenajās Deitonas 24 stundu sacīkstēs.

[Foto: BMW Motorsport]

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru