BMW Motorsport bija jūtams Gudvudā

Ja vēl neesat dzirdējuši, pašlaik notiek Gudvudas Ātruma festivāls, un BMW tur ir plaši pārstāvēts visas nedēļas garumā. Protams, Gudvudā bija aplūkojami daži neticami BMW šosejas automobiļi, jo īpaši M4 CSL, kas patiešām uzkāpa ikoniskajā kalnā, kurā brauca mūsu pašu Horatiu. Tomēr, iespējams, vēl aizraujošāki bija ikoniskie sacīkšu automobiļi.

bmw motorsport festival of speed 47 830x553

Tika izstādīti daži patiešām forši Touring automobiļi, piemēram, E30 M3 un E21 3. sērijas automobiļi, taču bija arī daži patiesi žokli plīvojoši automobiļi. Bija pāris BMW 3.0 CSL, kas demonstrēja savu ikonisko Batmobile izskatu, kā arī daži BMW F1 automobiļi. Taču bija arī daži lielāki ieroči, tādi klasiskie BMW automobiļi, kurus faniem reti gadās redzēt.

bmw motorsport festival of speed 13 830x553

V12 LMR

Viens no šādiem automobiļiem bija BMW M1, kas ir viens no visu laiku ikoniskākajiem BMW automobiļiem. Tas ir arī automobilis, kas aizsāka M nodaļas darbību, jo tas bija pirmais īstais M klases automobilis. Iespējams, tas bija nolemts bojāejai, pirms vēl tika izstrādāts, taču M1 ieņem ļoti īpašu vietu entuziastu sirdīs. Vēl viens neticams automobilis bija BMW V12 LMR, kas bija viens no labākajiem sacīkšu automobiļiem, kādu zīmols jebkad ir radījis. Man bija iespēja redzēt un dzirdēt LMR klātienē Monterejā, un tas ir tikpat iespaidīgs, kā jūs varat iedomāties.

March-BMW 782

Marts BMW 782 F2

Uz vietas bija arī Formula 2 March-BMW 782. Šo automašīnu 1978. gadā projektēja, izstrādāja un uzbūvēja britu ražotājs March Engineering. Atklātu riteņu sacīkšu automašīna 1978. gadā uzvarēja 11 no 12 sacīkstēm, nodrošinot Bruno Džakomeli uzvaru čempionātā. Marks Sērers čempionātā ierindojās otrajā vietā kā vicečempions. F2 automašīnas jauda ir aptuveni 300 zirgspēku, ko nodrošina 2,0 litru BMW iekšējais četru cilindru dzinējs, bet tās svars ir tikai 500 kg.

BMW E21 Group 5

BMW E21 Group 5

BMW AC Schnitzer 320i Turbo Group 5 sacīkstēs piedalījās 1977-1978-1979-1980 DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft – Nacionālā Touring Car Series). Tas 1979. gadā ierindojās pirmajā vietā čempionāta kopvērtējumā. 1979. gadā to pieteica Rodenstock – Wurth BMW Team un vadīja Manfrēds Vinkelhoks (Manfred Winkelhock).

Jaunais GT sacīkšu automobilis aizstāja novecojošo BMW 3.0 CSL un izmantoja BMW M12 četru cilindru dzinēju, kas jau vairākas sezonas veiksmīgi izmantots sporta automobiļos un F2 sacīkšu sacīkšu automašīnās. 320i Turbo ar 2,0 litru motora jaudu 310 zirgspēku un svaru 740 kg. Šajā konkrētajā modelī tika izmantots AC Schnitzer izstrādāts motors ar turbokompresoru.

BMW ALPINA 3.0 CSL Jägermeister

Jägermeister 3.0 CSL bija vēl viens aizraujošs BMW stenda pārstāvis Gudvudā. ALPINA izstrādātais 3.0 CSL sacentās Eiropas apvidus automobiļu čempionātā un Vācijas autosporta čempionātā. 1973. gada sezonā ALPINA 3.0 CSL bija 3,3 litru sešcilindru dzinējs ar aptuveni 360 ZS. Vēlāk parādījās jauna dzinēja iterācija ar 3,6 litru darba tilpumu un 372 ZS. Niki Lauda ar ALPINA BMW CSL brauca 1973. gada sezonā. Viņš uzvarēja 24 stundu sacensībās Nirburgringā.

E30 M3 Carver

Piedalījās arī 1990. gada Schnitzer E30 M3, kas uzvarēja SPA 24 stundu sacensībās. A grupas sacensībās E30 M3 sacentās ar tādiem automobiļiem kā Mercedes-Benz W201 190E. M3 2,3 litru motora jauda bija aptuveni 300 zirgspēku. Kad 1990. gadā BMW ieviesa 2,5 litru S14 dzinēju, jauda tika palielināta līdz aptuveni 380 zirgspēkiem. Tā maksimālais ātrums bija 175 mph un laiks no 0 līdz 60 mph – 4,3 sekundes.

Brabham BT52

F1 uzvarētājs Brabham BMW BT52 pagodināja mūs ar savu klātbūtni Ātruma festivālā. 1983. gadā Nelsons Pikē kļuva par pirmo pilotu Formula 1 vēsturē, kurš izcīnīja pasaules čempiona titulu ar sacīkšu automobili, ko darbina turbo motors: Brabham BMW BT52. Dzinēju, kas Brabham BMW BT52 piešķīra leģendāro statusu, izstrādāja BMW Motorsport GmbH tās toreizējā tehniskā direktora Pola Rosche vadībā. Viņa komanda nodrošināja britu Brabham sacīkšu komandu ar 1,5 litru četru cilindru motoru ar 16 vārstiem, turbokompresoru un – pirmo reizi Formula 1 – digitālo motoru elektroniku.

Pirmo reizi BMW turbo dzinējs tika izmantots Formula 1 sacensībās 1982. gada sezonas sākumā; 630 dienas vēlāk Nelsons Pikē ar Brabham BMW BT52 uzvarēja pasaules čempionātā.

BMW M1 Nr.52 Wurth

BMW un Šveices komanda Sauber būvēja 5. grupas M1 sacīkšu automašīnas. Šasiju un balstiekārtu projektēja Dallara no Lamborghini, bet virsbūvi – Džordžeto Džugiaro. Würth sponsorēto automašīnu 24 stundu Le Mans sacīkstēs izmantoja Sauber, pie stūres sēžot Markam Sūrem un Dīteram Kesteram.

BMW M1 Procar automašīnas bija par 150 kg vieglākas, taču diemžēl Le Mans posms nebija veiksmīgs. Neskatoties uz to, BMW M1 iegāja vēsturē ne tikai kā līdz šim vienīgais BMW superauto, bet arī kā viens no skaistākajiem sacīkšu automobiļiem.

McLaren F1 LongTail

Tomēr foršākais BMW spēkrats, kas bija apskatāms Gudvudā, patiesībā nemaz nebija BMW. Tas bija McLaren F1. Patiesībā bija vairāki, un visi tie bija Longtail modeļi, un tie visi bija elpu aizraujoši. McLaren F1, pat sacīkšu specifikācijā, darbina BMW V12 motors, kas varētu būt labākais jebkad radītais motors, līdz uz ceļiem parādīsies Gordona Mureja gaidāmais T.50.

Mums ļoti paveicās, ka varējām doties uz Gudvudu un redzēt dažus no šiem neticamajiem automobiļiem. Taču nākamā labākā lieta ir redzēt tos šajā jaunajā fotogalerijā, tāpēc apskatiet to.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru