BMW Motorsport ieved ikoniskas sacīkšu automašīnas uz Braiena Redmena Targa 66 sacensībām

Brian Redman’s Targa 66 Palmbīčas starptautiskajā sacīkšu trasē Palmbīčas trasē ir pasākums, kas ļauj visu vecumu automobiļu īpašniekiem, modernu veiktspējas automobiļu un sacīkšu automobiļu īpašniekiem reāli braukt ar saviem īpašajiem automobiļiem ātrumā bez reālu sacīkšu briesmām. BMW Motorsport trasē sākās dažas dienas iepriekš, lai pārbaudītu no sacensībām izlaistos sacīkšu automobiļus. Pro braucējs un BMW vēstnieks Bils Auberlens ieradās uz pasākumu un sacentās ar dažādām BMW automašīnām, kā arī BMW of North America pārstāvis Toms Plučinskis, kurš arī ir ļoti prasmīgs braucējs.

Ja jums patīk vēsturiskās sacīkšu automašīnas un veiktspējas automobiļi, šis pasākums ir domāts tieši jums. Bija pieejami automobiļi, kurus daudzviet citur vienkārši nevar redzēt, piemēram, leģendārais BMW V12 LMR un E46 M3 GTR. Mums paveicās būt klāt un redzēt šādas autosporta ikonas, un mums izdevās uzņemt dažas fotogrāfijas no pasākuma.

BMW V12 LMR

bmw v12 lmr photos 2 bmw v12 lmr photos 3

BMW V12 LMR, iespējams, ir stilīgākais sacīkšu automobilis, kādu šis zīmols jebkad ir radījis. Tas tika būvēts Le Mans sacīkstēm un 1999. gadā uzvarēja Le Mans 24 stundu sacīkstēs, kā arī 1999. gada Sebringas 12 stundu sacīkstēs. Lai gan tā karjera bija īsa, tas bija neticami veiksmīgs un aizraujošs sacīkšu automobilis, kas izmantoja modificētu McLaren F1 dzinēja versiju. Redzēt V12 LMR tuvumā un dzirdēt tā neticamo dzinēju ir īsts baudījums.

BMW M3 GTR E46

Līdzās V12 LMR starp visu laiku stilīgākajiem BMW sacīkšu automobiļiem ir šis – E46 BMW M3 GTR. Ar pēc pasūtījuma izgatavotu V8, kas bija ievietots zem tā motora pārsega, BMW spēja nokaut Porsche ALMS sērijā. Tomēr, tā kā neticamais P60B40 V8 dzinējs tobrīd netika izmantots nevienā sērijveida BMW, Porsche apstrīdēja, ka BMW ir pārkāpis noteikumus, jo ražotājiem bija jāizmanto ceļu automobiļu dzinēji. Tomēr šis nelielais noteikumu pārkāpējs bija viens no stilīgākajiem BMW ražotajiem automobiļiem, un tajā tika izmantots viens no labākajiem BMW dzinējiem.

BMW M6 GTLM

BMW M6 GTLM, iespējams, nav visikoniskākais vai slavenākais BMW sacīkšu automobilis, taču tas bija viens no tiem, ko bija iecienījuši gan BMW Motorsport fani, gan tā braucēji. M6 GTLM, protams, bija balstīts uz šosejas BMW M6 un izmantoja tā 4,4 litru V8 dzinēju ar diviem turbomotoriem, taču modificētu, lai atkarībā no sacensību klasifikācijas sasniegtu līdz pat 585 zirgspēkiem. Jau kādu laiku tas bija izņemts no aprites, tāpēc bija patīkami to atkal redzēt.

BMW M8 GTE

Šis ir automobilis, kas aizstāja M6 GTLM, un, tāpat kā tā priekšgājējs, tas ir veidots, balstoties uz savu radinieku, kas paredzēts braukšanai pa ceļiem. BMW M8 GTE ir viens no labākajiem BMW sacīkšu automobiļiem pēdējo gadu laikā, un liela daļa no sacīkšu tehnoloģijām un zinātības ir pārņemta arī šosejas automobiļos.

BMW Z4 GTLM

Fanu iecienīts BMW Motorsport sacīkšu auto ir Z4 GTLM. BMW ar Z4 GTLM guva zināmus panākumus, taču tas nav tas, kas lika faniem to iemīlēt. Tā vietā ir divi galvenie iemesli, kāpēc Z4 GTLM ir tik iekārojams. Pirmais ir tā dizains. Tikai paskatieties uz to. Otrās paaudzes Z4 vienmēr bija krāšņs automobilis, bet GTLM ir vēl labāks. Otrais iemesls ir tas, ka Z4 GTLM izmantoja nevis salīdzinoši niecīgo iekšdedzes sešcilindru dzinēju, bet gan 4,4 litru twin-turbo V8. Iedomājieties V8 tik mazā virsbūvē? Izklausās neticami.

BMW M1/C IMSA prototips

BMW M1/C IMSA Prototype nav labi pazīstams sacīkšu automobilis pat rūdītiem BMW faniem. Tas ir tāpēc, ka tas sacentās tikai vienu sezonu. Pēc neveiksmīgas karjeras sacīkstēs BMW pārcēla M1 automobili uz ASV IMSA seriālu, kur tas ar nosaukumu M1/C sacentās prototipu klasē un beidza veiksmīgu sezonu. Tajā tika izmantota modificēta M1 ceļa sacīkšu modeļa 3,5 litru motora 3,5 litru dabiskā izplūdes gāze, kas deva 480 zirgspēkus un radīja lielu troksni.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru