Lamborghini izrāda BMW LMDh fighter pirms 2024. gada debijas sacīkstēs

BMW Le Mans Daytona hibrīda prototipam būs jāsaskaras ar vēl spēcīgāku konkurenci, jo Lamborghini beidzot ir apstiprinājis baumas par sava LMDh sacīkšu automobiļa izstrādi. Ar Squadra Corse motorsporta nodaļas starpniecību Sant’Agata Bolognese uzņēmums ir izziņojis trases mašīnu, kas cīnīsies no 2024. gada.

Pagaidām nenosauktais Lamborghini sacīkšu auto sacentīsies pasaules izturības čempionāta (WEC) hiperauto klasē, kā arī IMSA WeatherTech sporta automobiļu čempionāta GTP klasē. Citiem vārdiem sakot, tas cīnīsies ar BMW pasaules prestižākajās sacīkstēs, tostarp 24 stundu Le Mans, 24 stundu Deitonas un 12 stundu Sebringas sacīkstēs.

BMW LMDh teaser 1 830x432

BMW LMDh prototipa reklāmas izsaukums

Citi autoražotāji, piemēram, Cadillac, Acura, Porsche, Alpine un Audi, jau ir apstiprinājuši, ka pievienosies LMDh. Tomēr Motorsport.com tuvi avoti apgalvo, ka “Četri gredzeni” ir apturējuši savu projektu, un ziņojumā izteiktas spekulācijas, ka automobiļa izstrāde ir pārtraukta. Kamēr Audi sadarbojās ar Multimatic, māsas zīmols Lamborghini apvieno spēkus ar Ligier kā šasijas piegādātāju. BMW gadījumā Dallara nodrošina hibrīda hiperauto mugurkaulu.

LMDh būs Lamborghini Squadra Corse trešā sacīkšu programma pēc GT3 un vienmoto Super Trofeo sērijas. Arī BMW būs sagatavojis savu elektrificēto sacīkšu automobili 2024. gadam, kad vācu marka svinēs 25 gadus kopš V12 LMR triumfa Le Mans sacīkstēs. Tikmēr mēs esam dzirdējuši, ka drīzumā tiks publicēts svaigs tīzeris, lai atvieglotu gaidīšanu līdz pilnīgai debijai, kas ieprogrammēta vēlāk.

Sīkāka informācija par iekšdedzes dzinējiem, ko plāno izmantot Lamborghini un BMW, nav atklāta, taču mēs zinām, ka Porsche LMDh izmantos V8 ar divām turbīnām. Peugeot ir izstrādājis mazāku 2,6 litru V6, kas arī aprīkots ar diviem turbokompresoriem. Saskaņā ar noteikumiem hibrīda konfigurācija nepārsniegs 520 kilovatus (gandrīz 700 zirgspēkus), bet pašam ICE būs jāsver vismaz 180 kilogramus (397 mārciņas) un jāgriež ne vairāk par 10 000 apgriezieniem minūtē.

Avots: Lamborghini

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru