“Mums nav nekādu ambīciju attiecībā uz Formulu 1,” saka BMW M boss

Pieaugošā Formula 1 sacīkšu čempionāta popularitāte piesaistīs vairākus autoražotājus. Audi un Porsche pievienosies Formula 1 2026. gadā, bet BMW lielākoties ir klusējis par šo tēmu. Šodien BMW M vadītājs Frenks van Mīls intervijā apstiprināja, ka Minhenē bāzētais autoražotājs neplāno pievienoties Formula 1.

“Mums nav nekādu ambīciju attiecībā uz Formulu 1,” stingri paziņoja van Mēls. Tā vietā uzņēmums turpina koncentrēt savus centienus autosportā uz gaidāmo LMDh projektu. “Mums ir ļoti svarīgi, lai [elektrifikācijas] transformācijas stāsts tiktu aptverts pēc iespējas ātrāk. Formula 1 joprojām apspriež noteikumus par elektrifikāciju. Tāpēc mums tas bija ļoti skaidrs. Drīzāk ieiesim šajā [elektrifikācijas] segmentā,” saka Van Mēls.

Koncentrējieties uz LMDh (GTP)

BMW LMDh Teaser V12 LMR 1 of 1 830x437

Un LMDh ir lieliska iespēja izmēģināt BMW M ceļu tehnoloģijas sacīkšu apstākļos. Van Meels stāsta, ka LMDh automašīnās tiks izmantots V8 plug-in hibrīda spēka agregāta variants, kas nesen tika prezentēts BMW XM un, iespējams, tiks izmantots arī nākotnes BMW M5 G90. Tāpēc BMW Motorsport koncentrēsies uz Le Mans Daytona Hybrid (LMDh) jeb nesenāku nosaukumu IMSA GTP.

BMW paziņoja par plāniem 2021. gada jūnijā izstrādāt Le Mans Deitonas hibrīda prototipu un no 2023. gada ar to piedalīties sacensībās. Dažus mēnešus vēlāk autosporta nodaļas vadītājs paziņoja, ka V12 LMR garīgais pēctecis nepiedalīsies 2023. gada Le Mans 24 stundu sacīkstēs. Labā ziņa ir tā, ka LMDh mašīnu mēs varētu redzēt izturības sacīkstēs nākamajā gadā.

BMW LMDh teaser 1 830x432

BMW LMDh prototipa reklāmas izsaukums

2024. gads būtu īstais laiks LMDh prototipa izmantošanai slavenajā Circuit de la Sarthe trasē Francijā. Tā būtu 25. gadskārtas svinībasth V12 LMR, kas triumfēja Le Mans sacīkstēs 1999. gadā, jubileja. BMW pagaidām nesniedz sīkāku informāciju par sacīkšu automobili, taču, lai ievērotu noteikumus, tā hibrīda spēka agregāta jauda nepārsniegs 500 kilovatus (670,5 zirgspēkus). Toyota un Peugeot izmantos V6 iekšdedzes dzinējus, savukārt Porsche ir izvēlējies V8 ar diviem turbokompresoriem. Audi varētu izmantot lielāku dzinēju, savukārt Lamborghini tuvākajā laikā vajadzētu apstiprināt savu LMDh pieteikumu 2024. gadam.

BMW ir pazīstams arī ar to, ka pastāvīgi izvērtē savus autosporta plānus un nebaidās ātri pārtraukt saiknes, ja interese par sacīkstēm neatbilst uzņēmuma stratēģijai un mērķiem. Tāpēc, ja Formula 1 nākotnē vairāk pievērsīsies elektrifikācijai, nav pārsteidzīgi pieņemt, ka M vadītājs vēlreiz pievērsīsies ikoniskajam sacīkšu čempionātam.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru