Tesla ieņem vadošo pozīciju ASV, janvārī apsteidzot BMW

Daži apgalvo, ka Tesla un BMW salīdzinājums nav precīzs, jo Tesla nav pilnvērtīgs luksusa zīmols. Tomēr lielākā daļa analītiķu un nozares ekspertu, tostarp Experian, abus autoražotājus ierindo vienā kategorijā. Piemēram, Automotive News atsaucas uz patērētāju kredītinformācijas uzņēmuma publicētajiem datiem par janvārī reģistrētajiem luksusa klases automobiļiem Amerikas Savienotajās Valstīs.

Salīdzinot ar to pašu mēnesi 2021. gadā, Tesla automobiļu reģistrāciju skaits pieauga par 49 vienībām, sasniedzot 37 162 vienības. Tajā pašā laika posmā pieprasījums pēc BMW pieauga par 8,2%, sasniedzot 30 563 vienības. Lexus ieņēma pēdējo vietu uz goda pjedestāla ar 24 483 reģistrētiem automobiļiem jeb par 6% mazāk nekā 2021. gada janvārī. Vislielākais kritums bija vērojams Mercedes, kur reģistrāciju skaits samazinājās par 20% – līdz 22 022 automobiļiem.

Tesla un BMW salīdzinājums ir interesants, ņemot vērā, ka pagājušajā gadā šī bija ļoti līdzvērtīga sacensība. Galu galā uzvarēja vācu luksusa marka, kas ASV piegādāja 347 453 automobiļus. Tomēr Tesla ar 342 412 pārdotajām vienībām bija uzreiz aiz tās. 2022. gads BMW neizskatās pārāk labi, ņemot vērā, ka Elona Maska uzņēmums atver jaunu rūpnīcu Teksasā un palielina ražošanas apjomus jau esošajā Freemontas rūpnīcā.

Tesla Model S 4 830x623

Tesla, Inc.

Tesla ir reāls drauds luksusa zīmoliem

Ir vērts atzīmēt, ka termini “pārdošana” un “reģistrācija” nav savstarpēji aizstājami. Kāpēc tas tā ir? Tāpēc, ka jūs varat iegādāties automašīnu šomēnes un reģistrēt to nākamajā mēnesī. Tā kā automobiļu ražotāji publicē pārdošanas rādītājus, datu sniedzēji, piemēram, Experian, var veikt tikai aplēses par reģistrāciju. Vēl grūtāk ir precīzi novērot Tesla sniegumu, jo tā nepublicē informāciju par katru mēnesi. Turklāt elektromobiļu ražotājs neizpauž pārdošanas rādītājus ASV.

Kā jau, iespējams, esat dzirdējuši, Tesla paplašina savu klātbūtni Eiropā, atverot jaunu rūpnīcu Vācijā. Pirms dažām dienām uzņēmums saņēma nepieciešamo apstiprinājumu, lai uzsāktu sērijveida krosovera Model Y ražošanu. Pats par sevi saprotams, ka tam būs pozitīva ietekme uz uzņēmuma pārdošanas rādītājiem Vecajā kontinentā 2022. gadā.

Tesla Model S 1

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru