TESTA VAIRĀŽA: Genesis GV70 3.5T Sport – vai tas var pārspēt BMW X3 M40i?

Iespējams, mani par to izsitīs no auto entuziastu kluba, bet viens no maniem vismīļākajiem BMW patiesībā ir krosovers – X3 M40i. Lai gan mums vajadzētu ienīst krosoverus, jo tie ir principiāli nekorekti, BMW X3 M40i ir viens no labākajiem Bimmers pēdējo gadu laikā. Tā jaudas, veiktspējas, braukšanas komforta, vadāmības, pieejamības un praktiskuma apvienojums ir nepārspējams BMW modeļu klāstā. Ja es varētu to atļauties, man būtu viens. Esmu braucis arī ar dažiem citiem konkurentiem, un neviens no tiem mani nav pārliecinājis, ka tie ir labāki. Līdz šim – Genesis GV70 3.5T Sport, kas sevi pārliecinoši pierāda kā labāko krosoveru pārdošanā.

Mans konkrētais testa automobilis bija GV70 3.5T Sport Prestige, kas ir absolūts šīs līnijas gals. Pēc nedēļas, ko pavadīju ar to, jaunais Genesis ir vienīgais krosovers, kuru es apsvērtu iegādāties, nevis X3 M40i.

Genesis GV70 3.5T Sport Prestige 13 of 32 830x467

Kas ir Genesis GV70 3.5T Sport?

Genesis GV70 ir zīmola pirmais mēģinājums uzveikt BMW X3, un 3.5T Sport versija ir tā, kas uzveica X3 M40i. Kā liecina tās nosaukums, tai ir 3,5 litru V6 motors ar divām turbīnām, kas nodrošina 375 ZS un 391 ZS griezes momentu, tādējādi tas ir jaudīgāks par Bimmeru. Tāpat kā X3 M40i, tas ir savienots ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu. Tas ir aptuveni tikpat liels kā X3 M40i, tam ir līdzīga bagāžas telpa un tikpat daudz sēdvietu.

Saprātīgs un stilīgs

Tomēr Genesis GV70 3.5T no sava Bavārijas konkurenta atšķiras ar savu stilu. Paskatieties uz X3 M40i, un, lai cik tas būtu izskatīgs, tas izskatās kā visi pārējie līzinga īpašnieki X3 Amerikas priekšpilsētās. Taču GV70 – īpaši Sport Prestige apdares versijā – neizskatās kā nekas cits uz ceļa. Tas ir stilīgs, sākot no spožās radiatora restes, dalītajiem priekšējiem lukturiem un beidzot ar satriecošajiem dubultajiem riteņu diskiem, un tas pievērsīs skatītāju uzmanību visur, kur vien tas parādīsies. Vienīgais cits krosovers, kas ar savu izskatu spēj panākt to pašu, ir Alfa Romeo Stelvio. Genesis ir laba kompānija.

Dizains nav perfekts – man joprojām nepatīk aizmugurējais ceturtdaļas stikls – un tas nav domāts visiem. Es arī būtu liekulīgs, ja nepieminētu nepatīkami lielo radiatora režģi. Es ikdienā kritizēju BMW par tā 4. sērijas/M3/M4 režģi – un ne velti, tie ir briesmīgi – tāpēc man ir jākritizē arī Genesis. Masīvais režģis ir muļķīgs un bērnišķīgs. Tomēr jāatzīst, ka tajā ir kaut kas tāds, kas sader ar pārējo automobiļa stilu. To pašu nevar teikt par BMW vissliktākajiem režģiem.

Genesis GV70 3.5T Sport Prestige 1 of 32 830x467

Ja neskaita smieklīgo radiatora režģi un dīvaino aizmugurējo ceturtdaļas stiklu, Genesis GV70 ir viens no vislabāk izskatošajiem krosovera modeļiem, kas ir pārdošanā, un es domāju, ka jau tā izskats vien sāk piesaistīt klientus Genesis dīleriem. Ja jums ir svarīgs svaigs ģimenes krosovera izskats, GV70 ir tieši tas.

Skaistums ir iekšpusē

Pēdējā laikā Genesis ir pārliecinošs interjera dizaina līderis, un GV70 nav citāds. GV70 Sport Prestige ir aprīkots ar krāšņu salonu, kam piemīt moderns, unikāls dizains, kas palīdz tam izcelties no savādajiem vācu konkurentiem. Lielāko daļu virsmu klāj bagātīga āda, masīvais skārienekrāns ir aprīkots ar izteiksmīgu grafiku un ātru reakciju, sporta sēdekļi gan apskauj, gan pieguļ pasažieriem, un mērinstrumenti ir iespaidīgi.

Manam testa automobilim bija krāšņs, burvīgs Ultramarīna zils salons ar kontrastējošām sarkanām šuvēm, kas mani pārsteidza ikreiz, kad es iegrimstu vienā no tā pasakainajiem ādas troņiem. GV70 ir daudz kas patīkams, bet tā interjers, īpaši ļoti jautrajā Ultramarīna krāsā, ir viena no tā labākajām īpašībām. Man patīk X3 M40i salons, taču nevar noliegt, ka Genesis interjera stila ziņā pārspēj tā bavāru durvis.

Arī kvalitāte ir laba. Lai gan es melotu, ja teiktu, ka tā ir līdzvērtīga BMW salona kvalitātei. GV70 tas lielākoties ir ļoti patīkams – mīksta āda, augstas kvalitātes plastmasa, solīda sajūta par uzbūves kvalitāti un asas tehnoloģijas. Tomēr dažas montāžas un apdares problēmas to atšķir no mūsdienu BMW. Piemēram, manam testa automobilim centrālās konsoles nodalījuma vāks bija nedaudz ļengans, dažu slēdžu plastmasa nav absolūti labākā, un, ja meklējat zemāk durvju paneļos, var atrast skrāpējumus uz plastmasas. Tomēr nekas no tā nav satraucošs, un man patika pavadīt katru minūti GV70 salonā.

Tomēr īpaša piezīme jāpievērš tās mērierīcēm. Tie mainās atkarībā no braukšanas iestatījumiem, un tiem ir pat 3D efekts, kas sākumā ir dīvains, bet ļoti foršs. Vienīgais, ko es vēlos pārmest mērierīcēm, ir tas, ka jūs nevarat izvēlēties sporta mērierīci savam pielāgotajam braukšanas profilam. Tātad, ja vēlaties izmantot personalizētus braukšanas iestatījumus dzinējam, stūrei un balstiekārtai, jums ir jāpaliek pie standarta mērinstrumentu ekrāna. Tomēr tas izskatās lieliski.

Nevar pārspēt B58

Tomēr Genesis GV70 nevar sacensties ar savu bavārijas konkurentu dzinēju. Lai gan 3,5 litru V6 ar divām turbīnām ir lielisks motors, tas nespēj turēt līdzi BMW izcilajam B58. Taisnības labad jāsaka, ka to nespēj arī citi tirgū esošie konkurenti, taču tas ir jāsaka.

Tomēr tas ir lielisks dzinējs ar 375 ZS un 391 ZS griezes momentu. Visa šī jauda caur astoņu pārnesumu automātisko pārnesumu uz aizmugurējo pilnpiedziņas sistēmu, kas palīdz automobilim sasniegt 60 mph aptuveni 4,9 sekundēs. Tā ir pietiekami spēcīga un var būt jautra lietošanā, taču tās reakcija ir nedaudz pārāk elastīga un, lai gan ir neticami vienmērīga, tā ir pilnībā izolēta no vadītāja. Tas ir labāks nekā dzinēji lielākajā daļā premium klases krosoveru, taču tam pietrūkst līdz B58 spožumam.

To pašu var teikt arī par pārnesumkārbas kalibrēšanu. Protams, GV70 astoņu pakāpju pārnesumkārba darbojas labi, pārslēdzas ātri un automātiskajā režīmā vienmērīgi apvieno pārnesumus. Tomēr tā nekad nav tik atsaucīga kā ZF bloks X3 M40i. Kopumā spēka pārnesumkārba ir laba, bet ne izcila, un, lai gan vairumā gadījumu tas ir labi, ar to, ka tā ir laba, nepietiek, ja jūs sacenšaties ar vienu no visu laiku izcilākajiem BMW B58 modeļiem.

Tam ir kustības

Genesis GV70, iespējams, neātrinās tik labi kā BMW X3 M40i, taču tas noteikti dejo kā BMW X3 M40i. Pēdējos gados Genesis ir izlaidusi vairākus lieliskus braukšanas automobiļus, kuru stūrēšana un vadāmība var sacensties ar labākajiem Bavārijas automobiļiem un dažos gadījumos pat uzvarēt. GV70 uz līkumaina ceļa ar asu stūrēšanu, tonnām saķeres un līdzsvarotu šasiju ļoti tuvu pieskries X3 M40i.

Es domāju, ka X3 M40i to vienkārši nogāztu, jo Genesis ir tendence nedaudz slīdēt, tā balstiekārta ir pārāk mīksta pat sportiskākajos iestatījumos, un tā stūres iekārta nav tik asa kā Bimmera. Taču lielākoties Genesis ir jautri vadīt.

Ar BMW man vienmēr ir jānoregulē individuālie sporta braukšanas iestatījumi, lai es būtu apmierināts ar automašīnas vadāmību. Man nekad pilnībā nepatīk, kā jūtas Comfort, Sport vai Sport Plus, tāpēc es izveidoju tādu kombināciju, kas man patīk, un visu laiku izmantoju to. Ar Genesis GV70 tas bija pilnībā Sport, lai nodrošinātu Goldilocks iestatījumus, kas atviegloja dzīvi.

Vai jums vajadzētu to iegādāties?

Genesis GV70 atradīs daudz mājvietu Amerikā, pateicoties tā stila, pasakainā interjera, veiklās tehnoloģijas un asās braukšanas dinamikas kombinācijai. Tas nav tik ass kā labākais BMW piedāvājums, taču izskatās labāk (jāatzīst, ka X3 ir mazliet vecāks), tam ir interesantāks salons un tas joprojām lieliski spēj pārvarēt dažus asus līkumus. GV70 3,5T ir labākais Genesis piedāvājums, un tas ir auto, kuru noteikti vajadzētu apsvērt. GV70 ir īsts notikums un viens no labākajiem krosoveriem, ko esmu braucis.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru