Trīs jaunāko BMW mākslinieku sadarbības reitings

2020. gada sākumā BMW mani aizveda uz Losandželosu, lai piedalītos BMW M2 Competition by Futura 2000 debijas pasākumā, kas bija pirmais no mākslinieka sadarbības modeļiem, kuri netiks glabāti muzejos kā mākslas automobiļi, bet gan pārdoti kā ekskluzīvi ierobežotas sērijas modeļi. Kopš tā laika BMW ir sadarbojies ar vēl diviem māksliniekiem – KITH Ronny Fieg un tagad ar nesen atklāto BMW 8 X JEFF KOONS. Visos trijos gadījumos mākslinieki varēja izstrādāt savu unikālo eksterjeru un interjeru, un šie dizaini pēc tam tika laisti ražošanā ļoti ierobežotā skaitā automobiļu.

Tagad, kad šis jaunais Džefa Kūnsa darbs ir klāt, es domāju, ka būtu interesanti apskatīt visus trīs mākslinieku sadarbības projektus ar BMW un sarindot tos. Jāsaka, ka māksla ir ļoti subjektīvs temats, un mans vērtējums burtiski neko nenozīmē nevienam citam, tāpēc tas nav ne uzslava, ne kritika par kādu no automobiļiem, tikai tas, kā, manuprāt, tie ir novērtēti.

3. BMW M4 Competition x KITH

bmw m4 kith 2021 09 830x622

KITH ir daudz klientu, kuriem patīk Ronny Fieg dizains. Mūsu Horatiu ir Fiega fans, un viņa meistarību modes jomā nevar noliegt. Tomēr BMW M4 Competition x KITH ir pārāk smalks, lai to ierindotu priekšā pārējiem diviem kopdarbiem. Tomēr tam ir daži ļoti interesanti elementi, piemēram, KITH zīmola BMW apļi un “KITH” logotips uz jumta. Tomēr pārējo divu automobiļu dizains ir daudz plašāks.

2. BMW M2 Competition by Futura 2000

BMW M2 Competition FUTURA 13 830x553

Man bija iespēja redzēt šo automašīnu klātienē, tās atklāšanas laikā Losandželosā, un tā izskatās daudz labāk klātienē nekā fotogrāfijās. Visu automobili ar rokām (tiesa, ar aerogrāfu) apgleznoja uzņēmums Futura 2000, tāpēc tajā tika ieguldīts neticami daudz aizrautības un pūļu. Tā buzzsaw/apgaismojuma tēma ir noskaņaina un stilīga, bet klātienē var redzēt krāsas dziļumu un uzmanību detaļām.

1. BMW 8 X JEFF KOONS

Jaunākā sadarbība ir arī visiespaidīgākā. Džefa Kūnsa dizainu iedvesmojis komiksu vizuālais satraukums, kas redzams no “Pop!” un tvaika pēdām. Pateicoties tam, tas ir neticami jautrs, izskatoties tā, it kā tas palīdzētu Vailam E. Kojotam vajāt Roadrunneri. Turklāt tās mākslinieciskajā izpildījumā ir ielikta tonna darba un mīlestības. Krāsošanas process, lai atdarinātu Kūnsa dizainu, prasa vienpadsmit slāņu un simtiem stundu. Pārējie divi automobiļi ir forši, bet Koonsa dizains ir īsts apbrīnojums.

Taču labākais, ko var teikt par visiem trim automobiļiem, ir tas, ka tie patiešām tika pārdoti sabiedrībai. Tas nozīmē, ka būs daži simti BMW klientu, kas braukās ar rūpnīcā ražotiem automobiļiem ar saviem unikālajiem VIN numuriem, kurus projektējuši izcili amerikāņu mākslinieki. Vismaz es ceru, ka cilvēki ar tiem brauks, nevis vienkārši liks tos kolekcijās. Šādi automobiļi ir jāredz sabiedrībai, kā tas ir ar visu mākslu, nevis jānodod glabāšanā. Cerams, ka daži no šiem laimīgajiem īpašniekiem patiešām brauc ar saviem automobiļiem.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru