Eiropas Savienība jau ir noteikusi mērķi līdz 2035. gadam aizliegt iekšdedzes dzinēju tirdzniecību, lai krasi samazinātu siltumnīcefekta gāzu emisijas. Tomēr Vācija tam nepiekrīt, ja vien netiks noteikti izņēmumi dažiem virzuļdzinēju transportlīdzekļiem.
Saskaņā ar Vācijas vides ministres Steffi Lemkes teikto Vācija piedalīsies ES ICE aizlieguma ieviešanā, ja pēc aizlieguma ieviešanas būs iespēja pārdot “CO2 neitrālus” transportlīdzekļus.
“Šis papildinājums ir svarīgs Vācijai mūsu nostājas ziņā, un mēs uzskatām, ka tas var būt arī tilts vispārējai diskusijai,” Eiropas vides ministru sanāksmē teica Lemke.
Mēs neesam pilnībā pārliecināti, ko Lemke saprot ar CO2 neitrāliem transportlīdzekļiem, taču, visticamāk, tas nozīmē transportlīdzekļus ar nulles oglekļa emisiju, lai gan tiem ir iekšdedzes dzinēji. To varētu ietvert arī hibrīddzinējus, kas tiek ražoti oglekļa ziņā neitrālās ražotnēs.
Eiropas Savienība vēlas līdz 2035. gadam samazināt kopējās emisijas par 50 procentiem, kas ļautu samazināt siltumnīcefekta gāzu līmeni līdz 90. gadu sākuma līmenim. Tomēr ne visas Eiropas valstis ir vienisprātis par šādu stingru aizliegumu līdz minētajam laikam. Itālija, Portugāle, Slovākija, Bulgārija un Rumānija vēlas aizliegumu atlikt līdz 2040. gadam, kas nav pārsteidzoši, ņemot vērā pašreizējo automobiļu rūpniecības nozīmi šajās valstīs. No šīm valstīm ir neskaitāmi automobiļu piegādātāji, un ICE aizliegums būtiski kaitētu šai nozarei.
Tikai lasot tējas lapas, šķiet, ka lielākajai daļai zīmolu nebūs pārāk jāuztraucas par šo aizliegumu, jo līdz tam laikam lielākajai daļai zīmolu, visticamāk, būs pilnībā elektriskās piedziņas modeļi. Tādi zīmoli kā MINI, Rolls-Royce, Jaguar, Ford un, iespējams, pat Volkswagen līdz tam laikam būs pilnībā elektriski. Tā kā tā konkurenti tiecas uz pilnīgu elektrifikāciju, nebūtu pārsteigums, ja arī BMW darītu to pašu. Tas jau strādā pie Neue Klasse arhitektūras, kas būs paredzēta elektrificētiem transportlīdzekļiem. Tāpēc Vācija varētu vilcināties ar šādu aizliegumu, taču tas varētu nebūt tik slikti.
[Avots: Automotive News Europe]