Tagad, kad BMW i3 vairs nav, Bavārijas modeļu klāstā ir izveidojies pieejamu elektromobiļu vakuums, kas ir ar kaut ko jāaizpilda. Tas varētu būt topošais BMW iX1, kas atbilst daudzām tām pašām prasībām, ko i3, kad tas tika pirmo reizi prezentēts. Tiklīdz BMW iX1 nonāks pārdošanā, tas varētu pat kļūt par zīmola populārāko elektromobili.
BMW iX1 patiesībā nav tik līdzīgs i3. Pēdējā automašīnā izmantota unikāla un ļoti progresīva oglekļa šķiedru pastiprināta plastmasas (CFRP) šasija ar plastmasas virsbūves paneļiem, kas ne tikai padarīja to pārsteidzoši vieglu, bet arī lielā mērā pārstrādājamu un ilgtspējīgu. Tam bija arī savdabīgs dizains, neliela izmēra automašīnas izmērs un viena no jautrākajām elektrotransportlīdzekļu braukšanas dinamikām starp visiem tā laika elektromobiļiem. iX1 nebūs nevienas no šīm īpašībām. Tomēr tas piedāvās klientiem daudzas no tām pašām īpašībām, kuras viņi bija iecienījuši i3.
Piemēram, BMW iX1 būs pieejams, un tā sākumcena, visticamāk, nepārsniegs 40 000 eiro. Tas būs arī pietiekami mazs, lai būtu noderīgs kā pilsētas automobilis, pat ja tas nebūs tik mazs kā īpaši kompaktais i3. Turklāt, lai gan tas neizskatīsies tik jautri kā i3, tas būs sportisks un stilīgs mazs krosovers, kas to padarīs pievilcīgu gados jaunākiem klientiem.
Salīdzinājumā ar i3 iX1 trūkst daudz uzlabojumu, taču tas tiek kompensēts. Pirmkārt, iX1 būs daudz praktiskāks transportlīdzeklis nekā i3. Tā tradicionālā krosovera forma nodrošinās vairāk vietas kravai, vietas virs galvas un vietas otrās rindas pasažieriem. Tā interjers nebūs tik futūristisks kā i3, taču tas būs ievērojami lietojamāks, kas atvieglos klientu dzīvi, kas ir vislielākā greznība.
BMW iX1 būs aprīkots arī ar kabīnes tehnoloģijām, kas ir daudz pārākas par i3. BMW i3 bija novecojis interjera un salona tehnoloģiju ziņā pat tad, kad tas bija jauns. Lai i3 būtu aprīkots ar jumta logu, bija nepieciešams viduscikla atsvaidzinājums. Tam trūka arī modernu informācijas un izklaides tehnoloģiju, head-up displeja, uzlabotas kruīza kontroles, daudzu progresīvu drošības sistēmu un pat aklo zonu monitoru. Tomēr BMW iX1 saņems BMW jaunāko iDrive 8, jaunāko digitālo mērinstrumentu paneli un visas BMW jaunākās un labākās drošības tehnoloģijas.
Protams, būs dažādi iX1 modeļu varianti, kas piedāvās dažādus jaudas un veiktspējas diapazonus un līmeņus. Tomēr BMW iX1 maksimālajam darbības rādītājam vajadzētu būt aptuveni 431 km (267 jūdzes), kas ievērojami apgrūtina i3 maksimālo darbības rādītāju, kurš ar 120 Ah akumulatoru bija aptuveni 150 jūdzes.
Vai BMW iX1 būs tāds pats raksturs kā i3? Gandrīz noteikti nē. BMW i3 bija sava veida mūsdienīga elektriskā Isetta ar savu burvīgo dīvainību. Tomēr šim raksturiņam nācās veikt lielu darbu, lai pārvarētu daudzus i3 tehniskos, mehāniskos un praktiskos trūkumus. BMW iX1 šādu problēmu nebūs, jo tas būs daudz lietojamāks un praktiskāks transportlīdzeklis ar daudz mazāk trūkumiem.
Attēli paņemti no instagram.com/wilcoblok
Kad BMW iX1 debitēs, tā cena, praktiskums un stils, visticamāk, padarīs to par populārāko elektromobili BMW modeļu klāstā, aizstājot i3 šajā pozīcijā. Vai tas kādreiz aizstās i3 šarmu? Nē, bet tas būs daudz pragmatiskāk uzlabots visos aspektos.