Vai Cadillac Lyriq var izaicināt BMW iX?

BMW iX kopš tā debijas nav bijis daudz dabiskas konkurences. Tesla Model X ir pārāk novecojis, Model Y ir pārāk mazs, Mercedes-Benz EQE SUV vēl nav iznācis, un Audi e-tron ir ne tikai novecojis, bet arī nekonkurētspējīgs. Taču tagad ir jauns konkurents no maz ticama avota, kas patiesībā varētu kļūt par visbīstamāko konkurentu: Cadillac Lyriq.

Tikko atcelts embargo pirmajiem Lyriq braucieniem, tāpēc publikācijas var dalīties savās pārdomās par Cadillac jaunāko elektromobili. Un, lai gan pirms Lyriq izlaišanas netika sacelta nekāda ažiotāža un netika veidota nekāda ažiotāža, patiesībā šķiet, ka tas varētu būt viens no labākajiem elektriskajiem automobiļiem pārdošanā, jo īpaši no cenas viedokļa.

Cadillac Lyriq 3 of 8 Cadillac Lyriq 4 of 8

Starp izdevumiem, kuriem bija iespēja izmēģināt Lyriq, protams, bija arī Motor Trend, kas sagatavoja šo sānu pret sienu specifikāciju un dizaina salīdzinājumu, kas ir patiesi interesants. Abi automobiļi uz papīra ir ārkārtīgi līdzīgi. Tiem abiem ir pēc pasūtījuma izgatavotas EV šasijas, tie ir gandrīz identiski pēc izmēra, iekšējās ietilpības, akumulatora ietilpības, jaudas (iX xDrive40 modelim, jo Caddy ar diviem motoriem vēl nav iznācis) un darbības rādiusa.

Abas kategorijas atšķiras pēc divām klientiem vissvarīgākajām kategorijām: stila un cenas. BMW iX ir, maigi izsakoties, pretrunīgi izskatīts automobilis. Man iX ļoti patīk, manuprāt, tas ir viens no labākajiem BMW pēdējo gadu laikā, taču tas nav labi izskatīgs auto. Cadillac Lyriq tāds ir. Tam ir daži neveikli leņķi, bet tas ir ass, izskatīgs, stilīgs un svaigi izskatīgs SUV, kas izskatās vieglāks, slaidāks un premium klases automašīna nekā iX. Nevaru noticēt, ka saku, ka Cadillac izskatās premium klases auto vairāk nekā BMW, bet bavāri ir pārāk tālu aizstūmuši savu funky dizainu. BMW iX cīnās pretī ar pasakainu salonu, taču arī Lyriq salons nav slikts. Lai gan es vēl neesmu sēdējis Lyriq, tāpēc nevaru vērtēt tikai to interjeru, kamēr to nedarīšu.

Nākamais svarīgais aspekts ir cena, un tā ir vieta, kur America zīmols patiešām iegūst priekšrocības. Cadillac Lyriq cena sākas no 62 990 ASV dolāriem par aizmugurējo riteņu piedziņas automobili ar vienu dzinēju. Vienmotora BMW iX eDrive40 Amerikā vēl nav pārdošanā, tāpēc iX sākumcena sasniedz 83 200 ASV dolāru, kas ir burtiski par 20 000 dolāru vairāk nekā Caddy. Tagad jūs varētu iebilst, ka tā ir par divu motoru xDrive50 ar 516 zirgspēkiem, un jums būtu taisnība. Tomēr arī Lyriq ar diviem motoriem būs pieejams ar vairāk nekā 500 zirgspēkiem, un tā cena sāksies no 64 990 dolāriem. Tātad Lyriq ar diviem motoriem joprojām būs par aptuveni 20 000 ASV dolāru lētāks, vienlaikus piedāvājot līdzīgu jaudu, līdzīgu diapazonu un labāku dizainu.

Vai klienti iegādāsies BMW iX un Cadillac Lyriq? Godīgi sakot, neesmu pārliecināts. Es domāju, ka EV klienti noteikti to darīs, jo ir mazāk ticams, ka viņi būs lojāli zīmolam. Tomēr šaubos, vai BMW klienti apsvērs kādu Cadillac, vai otrādi. Tomēr mūsu kā žurnālistu uzdevums ir norādīt, kuri automobiļi šķiet izdevīgāki, un Cadillac Lyriq, ja tā piedziņa atbilst pārējam iespaidīgajam CV, šķiet, ka tas varētu būt visizdevīgākais EV tirgū.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru