Vai E92 BMW M3 GTS patiesībā ir labāks par E46 M3 CSL?

Par vienkāršu ierosinājumu, ka E46 M3 CSL varētu būt sliktāks par citu BMW, BMW kopienā var sodīt ar nāvi. Tomēr, neraugoties uz iespējamiem draudiem manai dzīvībai, es tieši to arī darīšu. Tagad es atklāti neteikšu, ka E92 M3 GTS ir labāks par E46 M3 CSL, bet es arī neteikšu, ka tas nav labāks. M3 GTS patiesībā ir dažas komponentes, kas ir labākas nekā M3 CSL, un tās ir labākas tādā ziņā, ka patiesībā tas varētu būt labāks auto.

Vispirms sāksim ar dzinēju. Leģendārajam M3 CSL ir 3,2 litru iekšdedzes iekšdedzes sešcilindris ar 360 zirgspēkiem. Tas ir izcils dzinējs, kas uz vienu litru rada krietni vairāk nekā 100 zirgspēku, tīri griežas apgriezienus un rada patīkamu metālisku troksni. Tomēr E92 M3 GTS dzinējs ir standarta M3 V8 dzinēja versija ar palielinātu darba tilpumu, tāpēc tā vietā 4,0 litru motora darba tilpums ir 4,4 litri. Tomēr tas joprojām ir dabiski iesmidzināms un dod ļoti veselīgu 444 zirgspēku jaudu. Un tomēr, neraugoties uz to, ka GTS dzinējam ir par diviem cilindriem vairāk un vairāk nekā litrs papildu darba tilpuma, GTS dzinējs patiesībā griežas augstāk nekā CSL dzinējs, sasniedzot stratosfērisko 8300 apgr. Lai cik labi skan M3 CSL, GTS skan vēl labāk, pateicoties tā lieliskajam V8 ātrajam, augsto apgriezienu motoram un Inconel/titāna izplūdes gāzei. Tādējādi E92 M3 GTS ir ne tikai jaudīgāks, bet arī aizraujošāks. Punkts: M3 GTS.

BMW E92 M3 GTS 1 750x499

Kad abi automobiļi bija jauni, tie tika pārdoti tikai ar automātisko pārnesumkārbu, lai gan gadu gaitā M3 CSL ir veiktas dažas manuālās pārslēgšanas modifikācijas. Tomēr E92 automāts – septiņu pakāpju divsajūgu automātiskā pārnesumkārba – bija un joprojām ir daudz pārāks par M3 CSL sešpakāpju SMG (Sequential Manual Gearbox) – visos aspektos. Pārnesumi tiek pārslēgti daudz ātrāk, tā vienmērīgi darbojas pilsētā, tā labi darbojas automātiskajā režīmā un, kas ir vēl svarīgāk, to ir patīkami lietot. M3 CSL SMG automātiskā pārnesumkārba ir kaitinoša, tāpēc tik daudzi īpašnieki maksās lielus naudas līdzekļus, lai nomainītu SMG pret atbilstošu manuālo pārnesumkārbu. Punkts: M3 GTS.

E46 M3 CSL ir jauks interjers. Tas būtībā ir tāds pats kā standarta E46 salons, tikai ar dažiem oglekļa šķiedras elementiem, oglekļa jumtu un izsmalcinātu E46 sērijas dizainu. Savukārt E92 M3 ir atbilstoši sešu punktu Recaro sacīkšu sēdekļi, apgāšanās būris un, iespējams, labākie pulksteņa rādītāji no visiem automobiļiem, ko esmu redzējis pēdējo gadu laikā. Punkts: M3 GTS.

Viena no jomām, kurā vecākais E46 M3 CSL sāk cīnīties pretī, ir izskats. Es personīgi uzskatu, ka E92 M3 GTS izskatās labāk, bet es esmu muļķis. Lielākā daļa entuziastu dod priekšroku E46 M3 CSL izskatam, un es to saprotu – tā skaistais, izsmalcinātais dizains ir mūžīgs, tāpēc tas šeit uzvar. Punktu M3 CSL.

BMW E46 M3 CSL 11 750x500

Tiek apgalvots, ka M3 CSL ir arī labāka stūrēšana. Es neesmu braucis ne ar vienu no šīm automašīnām, tāpēc nevaru droši apgalvot, bet daži cilvēki, kas ir braukuši gan ar CSL, gan GTS, apgalvo, ka pirmā ir labāka. Un, iespējams, tā arī ir, ņemot vērā, ka E46 3. sērijas modelim bija nedaudz labāka stūres vadības sajūta nekā tā aizstājējam, E90 modelim. Punkts: M3 CSL.

Ja to visu saskaitām kopā, tad patiesībā virsroku iegūst E92 M3 GTS, nevis ikoniskais, godātais, leģendārais E46 M3 CSL. Vai tas nozīmē, ka M3 GTS ir labāks auto? Ne vienmēr. Lieliski automobiļi vienmēr ir daudz vairāk nekā to daļu summa. Tomēr, kad runa ir par noteiktiem braukšanas azarta aspektiem – augstspiediena motors ar dabisko kompresoru, ātrumkārba un nogalinoša izplūdes gāzu skaņa -, tieši M3 GTS ir labāk aprīkots, lai saviļņotu savu vadītāju. Daudziem M3 CSL joprojām varētu būt saldāks braukšanā, taču es nevienu nevainotu par vēlmi pēc jaunākā GTS.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru