Vai tagad ASV tirgū būs vairāk ALPINA modeļu?

BMW nesen veiktā ALPINA iegāde vakar nonāca virsrakstos un izraisīja abu zīmolu fanu neviennozīmīgu reakciju. Daži, šķiet, ir sajūsmā par ideju, ka BMW pieder ALPINA, jo tas nozīmē vairāk naudas un resursu, ko šis zīmols var izmantot jaunu, izcilu automobiļu radīšanai. Savukārt citi fani, šķiet, baidās, ka BMW izšķīdinās ALPINA zīmolu, padarot to tikai par luksusa līmeņa aprīkojumu pat sākumlīmeņa automobiļiem. Mēs neesam pārliecināti, kā šī jaunā partnerība izvērsīsies, taču ir dažas interesantas jaunas iespējas, tostarp ASV tirgus beidzot saņems dažus no ALPINA labākajiem automobiļiem.

Gadu desmitiem ALPINA Amerikas Savienotajās Valstīs pārdeva tikai dažus modeļus. Parasti Atlantijas okeānu šķērsoja tikai lielākie, īpaši dārgie modeļi, jo ALPINA šeit nav īpaši pazīstams zīmols, un tikai nedaudzi klienti, ja tādi vispār ir, pirktu lētākus un mazāk izdevīgus automobiļus. Tas padarīja tādus fanu iecienītākos modeļus kā ALPINA B3 par dzīvotnespējīgām opcijām. Tomēr tagad šādiem automobiļiem varētu būt izredzes Amerikā.

2020 alpina b3 167 830x553

Ar BMW atbalstu, resursiem un lielu mārketinga budžetu tādi automobiļi kā ALPINA B3 beidzot varētu kļūt dzīvotspējīgi ASV tirgū. Iespējams, ka ASV klienti joprojām nepirks ALPINA B3 un B5 pietiekamā daudzumā, lai garantētu to turpmāku ražošanu, taču BMW Group vismaz ir līdzekļi, lai mēģinātu. Pirms šīs iegādes ALPINA nebija pietiekamas finansiālās stabilitātes, lai riskētu pārdot šos automobiļus ASV, bet BMW varētu to darīt. Cits stāsts ir par to, vai tā vēlēsies to darīt.

Vēl viens iemesls, kāpēc tas varētu notikt, ir elektrifikācija. Piemēram, ja ALPINA radītu elektrisko i4 versiju, to, visticamāk, būtu viegli un vienkārši pārdot ASV, jo spēka pārvads/dzinējsistēma gandrīz noteikti būtu tāda pati, tāpēc nebūtu nepieciešams veikt atkārtotus avārijas testus vai homologēt dzinējus ASV emisiju prasībām. To pašu varētu teikt, kad tādi automobiļi kā BMW M3 kļūs elektriskie – būtu daudz lētāk un vieglāk ASV ievest elektrisko ALPINA B3 nekā jebkuru modeli ar iekšdedzes dzinēju.

To pašu var teikt par dažiem ALPINA SUV. Ir ļoti pamatotas entuziastu bažas par to, kas varētu notikt ar ALPINA zīmolu tagad, kad par to atbild BMW. Tomēr es domāju, ka ir tikpat daudz vietas optimismam. Viens no tiem ir jaunu modeļu potenciāls ASV tirgū.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru