Vai Toyota GR Corolla ir atbilstošs BMW M135i konkurents?

Šķiet, ka Toyota pēdējā laikā ir kļuvusi par vienu no svarīgākajām. Vispirms tā laida klajā GR Yaris, kas uzreiz kļuva par sensāciju visā pasaulē, pateicoties tā satriecošajai vadāmībai un vienkāršajai braukšanas pieredzei. Pēc tam tā laida klajā GR86 (kas, jāatzīst, ir vairāk Subaru nekā Toyota), kas ir viens no jautrākajiem automobiļiem, ko esmu vadījis pēdējo gadu laikā. Tagad tā laida klajā vēl vienu automobili, šoreiz vērstu tieši pret tādiem automobiļiem kā BMW M135i – Toyota GR Corolla.

Jūs varat smieties, cik vēlaties, par Toyota produktu, kas patiesi konkurē ar BMW, bet GR Yaris patiesi šokēja pat snobiskākos automobiļu snobus ar savu izcilo braukšanas pieredzi. Ir skaidrs, ka tas, kurš atbild par Toyota GR produktiem, zina, ko dara, un šī jaunā GR Corolla darbojas pēc ļoti līdzīgas receptes.

Toyota GR Corolla 3 of 5 830x553

Acīmredzot tā pamatā ir standarta Toyota Corolla hečbeks. Es braucu ar standarta Corolla hečbeku, un tas ir lielisks transportlīdzeklis cilvēkiem, taču tas ir diezgan garlaicīgs. Jāatzīst, ka es braucu ar versiju, kas aprīkota ar CVT, kas noteikti atņēma tai jebkādu šarmu, kāds tai varētu būt bijis. Šai jaunajai Toyota GR Corolla nav šādas transmisijas. Patiesībā tas ir gandrīz pilnīgi cits automobilis.

Viss sākas ar dzinēju. Toyota GR Corolla izmanto 1,6 litru trīs cilindru motoru ar turbokompresoru, kas rada, pagaidiet, 300 zirgspēkus un 273 ZS griezes momentu. Simts zirgspēki uz litru no trīs cilindru dzinēja ir ļoti iespaidīgi. Šis dzinējs ir savienots ar sešu pakāpju manuālo transmisiju un pilnpiedziņas sistēmu ar maināmu griezes momenta sadalījumu: 60/40, 50/50 vai 30/70 priekšā un aizmugurē.

Toyota GR Corolla 5 of 5 830x553

Pēdējā daļa ir interesanta. Automašīnas iekšpusē esošā ciparnīca ļaus autovadītājam mainīt griezes momenta sadalījumu visu riteņu piedziņas sistēmā. Priekšējo un aizmugurējo riteņu konfigurācija 60/40 ir paredzēta ikdienas braukšanai, 50/50 – braukšanai trasē un maksimālai saķerei, bet 30/70 – jautrākai, huligāniskai braukšanai. Tam ir arī Torsen diferenciāli ar ierobežotu slīdēšanu gan uz priekšējās, gan aizmugurējās ass.

Arī balstiekārta ir GR raksturīga, jo priekšpusē izmantota tipiska McPherson statņu sistēma, bet aizmugurē – dubultās sviras tipa daudzsviru balstiekārta. Iespaidīgi svara samazināšanas pasākumi palīdz saglabāt GR Corolla vieglu, jo īpaši skaistais oglekļa šķiedras jumts.

Tas arī izskatās diezgan aizraujoši ar savu zemo braukšanas augstumu, lielisko stāju un visiem liekšķermeņiem un ventilācijas atverēm. Tas ir tik ekstrēms un jautri izskatoties mazs auto. Tā trīskāršais izplūdes dzinējs ir dīvains, bet pārējais ir foršs.

Toyota vēl nav publiskojusi cenas, taču, ja tā cena būs tuvu BMW M135i (vai M235i Gran Coupe ASV), tas kļūs interesanti. Realitātē neviens BMW klients savu automašīnu neaizstās ar Toyota, lai cik forša tā būtu. Tomēr tas nenozīmē, ka tas nebūtu jādara. Šī funky mazā Toyota GR Corolla varētu būt viens no pēdējo gadu stilīgākajiem hot-hatchiem, un es personīgi nevaru sagaidīt, kad to ieraudzīšu.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru